• Bröllopstokiig

Festlokaler i Vallentuna

Hej, ska gifta mig i maj nästa ar. Känner ngn till festlokaler i Vallentuna eller omnejd?
    Tack

• Svar på tråden Festlokaler i Vallentuna
  • Bröllopstokiig

Hej Jennifer!

Jag vet några festlokaler som man kan hyra i Täby kyrkby: Karby gård (de hyr ut till privatpersoner om det inte är så att det är någon pågående utställing just då, rymmer max 50pers), Odd Fellow salen (ligger mitt emot Täby kyrka) och sen en gård som jag inte kommer ihåg namnet på, men den ligger i närheten av Täby kyrka nere vid sjön (de har full service med mat, dryck och övernattning har jag för mig). De vet vad den heter om man ringer till pastorsexpeditionen.
    Du kan ju alltid prova att ringa Vallentuna eller Täby kommun också, de brukar ha koll på gårdar och lokaler som man kan hyra.

Lycka till!

MVH
    Fia

• Bröllopstokiig

Nyby Gård som ligger lite "innanför" Täby gamla kyrka ska vi använda som festlokal. Den ligger fint med utsikt över Vallentunasjön och de kan ordna allt.

Lycka till!

• Bröllopstokiig

Hej Louise,

Har du tel.nr till Nyby Gård?
    Tack

• Bröllopstokiig

Min mamma ska ha 50-årsfest på Lindholmens gård i Vallentuna. Jag har inte varit där själv men det låter som att dn är fin. Jag har även hört att några har haft bröllopsfest på Skålhamra golfklubb. det ska var väldigt fint.

• Bröllopstokiig

Hej Jennifer!
    Vi var inne på att gifta oss i V-tuna förut och åkte runt och tittade på olika lokaler att ha festen i. Här är några lokaler som vi fick tips om: Matsalen i Hammarbackens skola, Hjälmstaskolans matsal,( för att boka dem måste du ringa Fritidsförvaltningen och prata med hon som är ansvarig för lokalbokningar av kommunens lokaler) Mathiasgården (V-tuna Kyrka). I Täby Kyrkby ligger Nygårds Värdshus, ett jättegulligt ställe.

Lycka till!
    Kramar Maria

• Bröllopstokiig

Ann-Carin, vill skicka ett jätte TACK för tipset om Linholmens gård. Vi har nu bokat och det känns jätte bra.
    Ett extra plus är att vi får ta med oss egen dricka.

Tack alla ni andra som gav tips, jag har kollat upp de flesta.
    kramar/ Jennifer

• Bröllopstokiig

Vad kul att ni fastnade för Lindholmens gård! Det ska bli spännande att se hur det är där (jag har ju inte själv varit där men enligt föräldrarna är den fin). Stort grattis Jennifer!

• Bröllopstokiig

Jennifer,

Jag har ocksa bokat Lindholmens gard, har fatt hora att det ar valdigt fint. Men har inte sett det sjalv annu, nasta vecka blir det besok for min del. Har du varit dar?
    Hur ser det ut innuti - beratta garna lite!
    Vilket datum ska du vara dar?

• Bröllopstokiig

Anna, vad kul att ni också har bokat Lindholmen. Vi har bokat 11 maj nästa år och jag har faktiskt inte heller varit där än, men sett en massa fotografier. (mina föräldrar har varit där och beskrivit allt i detalj)Vi ska dit i mitten av januari och gå igenom mer i detalj. Jag längtar!
    Vilken kyrka ska du gifta dig i?

• Bröllopstokiig

Hej igen Jennifer,
    Har tyvarr inte kommit sa langt som till kyrka. Borjar bli stressad, men vi vill forst och framst besoka Lindholmen. Kanske Orkesta. Och Du?

Svar på tråden Festlokaler i Vallentuna