• Elleine

Lyxig bröllopsresa i sverige?

Jag och min älskling planerade länge att åka utomlands på bröllopsresa men när vi letade efter lämpligt land kände vi hela tiden att nej men dit kan vi åka en annan gång för där vill man göra det och det och uppleva det och det på bröllopsresan vill vi BARA slappa, umgås med varandra och njuuta. Vi funderar därför på att lägga åengarna på något riktigt lyxigt i Sverige Spa eller liknande i flera dagar, äta gott och bara rå om varandra och slippa saker som flyg och transferbussar och pressen att hela tiden behöva uttnytja tiden på plats (som vi lätt känner om vi reser) och dyl.

Har ni några ideer på någo lyxigt/mysigt/annorlunda ställe i Sverige där man kan slappna av och bara ha det trevligt tillsammans. Det får gärna vara vacker omgivning och lite att kika på det gör inget för i sverige är det ju lättare att återvända om man vill uplleva igen och man slipper stressa.

Lyx och avslappning i Sverige alltså?

• Svar på tråden Lyxig bröllopsresa i sverige?
  • jensson o jag

www.countrysidehotels.se är outstanding vad gäller lyx i sverige... Har varit på Yxtaholm vilket rekommenderas varmt. Storhogna är ett superbra vinteralternativ.

• Henrike

Fjäskan, bilderna på lugn-o-ro:s hemsida är väldigt lika några av bilderna i ditt galleri. Du vet väl om att man inte får lov att göra reklam för egen verksamhet här?

• Telemarkgrrl

Vi åkte båt från Stockholm till Göteborg via Göta kanal på vår bröllopsresa och det var alldeles alldeles underbart! Man kunde inte göra så mycket mer än att sitta på akterdäck, titta på utsikten och sippa drink medan landskapet åkte förbi i sakta mak. Det var inte så billigt men det var vackert, fantastisk mat, en massa tid att bara vara på och ett underbart minne. www.gotacanal.se

• Marsaphir Marlean

Åk forsränning i värmland och avsluta dagen i en rökbastu, gjorde vi på klassresa en gång och gör gärna om det!

• starchick

Vad är det som säger att det är hennes egen verksamhet då?

Henrike skrev 2007-10-10 13:56:56 följande:
    Fjäskan, bilderna på lugn-o-ro:s hemsida är väldigt lika några av bilderna i ditt galleri. Du vet väl om att man inte får lov att göra reklam för egen verksamhet här?
  • fjäskan

hej fjäskan här ! via mobilen hehe coolt va ? nej lugn-o-ro är inte min verksamhet men jag har varit där. i påskas med min fästman. det är helt underbart ställe, mycket privat och supergod mat ! ja och min älskling längtar tillbaka nästan varje dag jag har även bilder ifrån ästad gård i mitt fotoalbum där vi förlovade oss. är det oxå fel ? att tipsa andra är väl okej ?

• Pumpkin
    Tips är helt OK!

/Moderator
    fjäskan skrev 2007-10-10 14:29:08 följande:
    hej fjäskan här ! via mobilen hehe coolt va ? nej lugn-o-ro är inte min verksamhet men jag har varit där. i påskas med min fästman. det är helt underbart ställe, mycket privat och supergod mat ! ja och min älskling längtar tillbaka nästan varje dag jag har även bilder ifrån ästad gård i mitt fotoalbum där vi förlovade oss. är det oxå fel ? att tipsa andra är väl okej ?
  • fjäskan

• Henrike

Visst får man tipsa! Som jag skrev reagerade jag eftersom bilderna var lika varandra (med en kille i badet på båda), och det är tyvärr ganska många som ?tipsar? om sin egen verksamhet, vilket är trist eftersom man då inte vet vilka tips man kan lita på ?på riktigt?.

Roligt att ni hade det skönt där, det tipset tar jag mycket mer på allvar nu! Hoppas du inte tog illa upp, det var inte meningen.

• fjäskan

nej ja tog inte illa upp men hade du jämnfört min sida här på bt hade du sett att jag bor i limmared/borås och lugn-o-ro ligger i sjöbo i skåne..... men som sagt ingen fara. ha de bra tjejer nu ska ja jobba vidare men kikar in senare när ja kommer hem ciao

Svar på tråden Lyxig bröllopsresa i sverige?