viktuppgång!!!
nån som kan ge tips på hur man ökar i vikt? utan att träna och öka i muskelmassa alltså..jag vill ha mer fett!
nån som kan ge tips på hur man ökar i vikt? utan att träna och öka i muskelmassa alltså..jag vill ha mer fett!
McDonalds ;) hihi
Väldigt angenämt problem måste jag säga eller jag skulle tycka det om det var jag iaf
Jag kände en kille en gång som drack grädde...inte så gott kanske men det funkade...
Stillasittande arbete och onyttig mat funkar opå mig och jag vill det INTE
Angemämt problem som sagt, men nog så tufft. Min kusin äter mängder med smör på mackor och grädde till maten för han rasar i vikt om han inte vräker i sig.
hehe..okej...tack för era svar ;) tror nog inte jag kör grädden iaf haha. kram
Sweetface
Jag gick till en utbildad nutritionist, alltså en expert i ämnet kost och näring, eftersom jag behövde samma hjälp som du.
Jag har alltid varit smal, men efter att jag lyckats skaffa mig mjölkallergi på senare dar så rasade jag i vikt och lyckades inte nåt vidare med att lägga på mig igen.
Hon vägde mig på en sådan där våg som inte bara mäter kilon, utan genom elektriska impulser även mäter muskelmassa och fett mängd osv. Min fettmängd var ju rent katastrofal visade det sig, så jag fick skriva matdagbok i en vecka på varje liten smula jag åt, och det visade sig att jag som trodde att jag var så duktig bara fick i mig hälften av den kalorimängd jag behövde för att "gå runt".
Sedan hjälpte hon mig med en hel föreläsning om proteiner fetter fibrer osv, sånt som jag aldrig ens funderat på eftersom jag alltid varit tunn som en tråd. Så gjorde hon i ordning en hel massa recept, och talade om vad och hur mycket jag behövde äta varje dag.
Efter 3 månader fick jag komma tillbaka och hade lyckats öka min fettmängd med 4,5% och gått upp 2 kg i vikt, och det är på den vikten jag håller mig fortfarande, ett år senare.
Så, mitt råd är, sök professionell hjälp, det underlättar, och hoppa över McDonalds och grädde, kroppen ska må bra också.
Kram kram och lycka till