• Marsaphir Marlean

Det bästa på er bröllopsdag?

Vad var det absolut bästa *förutom det uppenbara: Att ni fick varandra* på er bröllopsdag? Var maten underbar? Blev håret precis perfekt? Vädret? Vad?

Var god berätta för en planerare i tidigt stadium.

• Svar på tråden Det bästa på er bröllopsdag?
  • Jockes fru

Nu kommer du säkert bli pissed på mitt svar, men det enda jag kan säga är helheten. Alla små välplanerade detaljer tillsammans.
    Sorry...
    ...allt ifrån festlokalen, underhållning, bröllopsdansen, godiset som gick åt som smör på toaletten(med papper på såklart)
    Noga utvalda gäster m.m
    Viktigt att tänka igenom alla småsaker, ofta det som gör det
    Lycka till!!
  • scottishwife

vår vigselakt, vår präst gjorde den så personlig och intim men jag håller med jockes fru, det är helheten, de små detaljerna, vänner, familj, mat, bubbel,

• Äntligen är det min tur

Jockes fru

Nu blir jag lite nyfiken... Vaddå godis på toa? Hade du nån kul ide´ som man kan få "sno"?

Grattis, va fina ni var.

• Marsaphir Marlean

Jockes fru Vad hade ni för godis? Vilken musik till bröllopsvalsen? Mer detaljer tack.

Scottishwife Vad sa prästen som gjorde det hela personligt då?

• Jockes fru

Hihi...var inge märkvärdigt, men jag köpte mintkarameller med papper på som jag hade i superfina skålar på toa. Dom gick som smör
    Vad gäller bröllopsvalsen så körde vi först koreograferad vals till Norah Jones "come away with me" som avslutades i en ösig ännu mer koreograferad salsa
    Det var grymt!!
    kommer läggas ut video från det på hemsidan snart
    Håll utkik!!

• Jockes fru

Äntligen är det min tur
    TACK!!!

• aircondition

Just att tänka på alla detaljer var viktigt för mig. Att det var en helhet. Från inbjudan till skålarna med flytande ljus och blommor på toaletterna, till kärlekscitaten vid varje kuvert.....

• Marsaphir Marlean

AC Har du bilder på dina blommor, kärlekscitat osv?

• Zozo

Nja för mig var det inte detaljerna.. hade blommorna blivit fel eller det att vi inte fick ta ner fula affischer fran väggarna, att frisyr och smink inte blev exakt som det skulle.. ja det betydde inget i helheten! Det absolut bästa var att vi valde tillbringa en vecka med de allra närmaste. Vi bor langt fran nära och kära sa vi hyrde ett ställe i Bourgogne där ceremoni, middag och övernattning skedde.. i en hel vecka! Heeelt fantastiskt! Själva dagen gick ju sa himla fort!

• Andie

Det som var det bästa med vår bröllopsdag var nog alltihop faktiskt. Jag är glad att jag hade lågskor utan klack faktiskt. Man får ju springa och mingla en hel del faktiskt... Så jag hade inte ont i fötterna. Sen var jag väldigt nöjd med blommorna som jag och min pappa band ihop helt själva till brudbuketten. Var även helt underbart nöjd med mina systrar och min mans mormor som slitit för att få ihop tårtan. Den var urvacker och god!

• A n n i s e n 070825

Oj vad svårt...allt blev ju så långt över underbart

Förutom det uppenbara då att vi fick varandra så om jag ska klämma fram några extra bra saker så måste det i första hand vara vår underbara toastmaster som var så sjukligt rolig, våra underbara värdpar som hade hittat på fantastiska spex & tokigheter, vi var så nöjda med hur vi såg ut , super god mat & tårta och en otroligt underbar präst & solist.

Svårt att välja...
    Men det är väldigt viktigt att ha en bra toastmaster!!! A och O för en kul och minnesvärd fest!!!

Lycka till

• Zozo

Mjae.. vart blev sa bra just för att vi INTE hade toastmaster.. lättsam och icke-formell tillställning... men det beror ju helt pa hur man vill ha det!!!

Svar på tråden Det bästa på er bröllopsdag?