vinrödapar skrev 2007-10-18 12:31:06 följande:
lillamillan!Förstår att din kropp sagt nej nu när allt har lagt sig det har min med,jag kan inte sov a riktigt när jag är sjuk utan ligger och tittar på tv då men nu kan jag sova hela tiden och är orkeslös. Gör som jag gör ingenting så vilar vi upp oss nu och tar nya tag sedan som hustru.Vad har hänt med dotter på dagiset?
Mmmm ska jobba imorron, har röjt undan här hemma ikväll så att jag slipper stressa upp mig över hur det ser ut.
Jag har nog inte tagit det tillräckligt lugnt, men det känns som att det går bra just nu iaf.
Min man går runt här och sprider komplimanger runt mig värre än vanligt (han har alltid varit duktig på sånt men nu är det än mer!).
Han säger att han är så glad att jag ville bli hans fru, att han tycker att jag är den finaste på hela jorden osv....
Det ger ju positiv energi af :)
På dagis ja...jo, det var något som hände, Moa knuffade till en kompis då dom lekte och busade och kompisens föräldrar var där o såg det.
Sen kämpade Moas dagisfröken i 20 minuter för att Moa skulle säga förlåt medans de där upprörda föräldrarna stod o tittade på.
Moa gör inte sånt på beställning. Men hon VET vad förlåt är och när man behöver säga det.
Men hon kommer oftast efter en stund med en kram och säger förlåt, då det lugnat ner sig.
Nu hade Moa stått där i hallen på dagis med händerna för öronen och blundat och skrikit "Jag vill till min mamma!!"
Jag tyckte att det var jätte jobbigt att höra att dom hållit på o tvinga henne i 20 minuter!
Hon är bara 3 år!
hade ju räckt att försöka en liten stund o sen sagt till föräldrarna att , "ja men då ska jag prata med Moa om det här när ni farit hem och Moa får säga förlåt imorgon".
Moa har börjat på storbarns efter sommaren, allt är mkt tuffare nu o skyhöga krav känns det som ibland.
Det kan lätt bli för mkt för mammahjärtat :(