Inlägg från: Andie |Visa alla inlägg
  • Andie

Vi som gifte oss den 6 oktober 2007

Nu märkte jag att tråden för 6 oktober 2007 blivit avstäng. Jag tog mig friheten att starta en ny. Jag vet dock inte om någon redan har gjort det...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2391292.html

Så nu tjejer är vi gifta!!! galet och helt underbart.

• Svar på tråden Vi som gifte oss den 6 oktober 2007
  • Andie

Som sagt vår gamla tråd är avstängd så jag har gjort en ny, trots att vår dag redan passerat med pompa och ståt och jag hoppas verkligen att alla hade en helt underbar bröllopsdag.

Det hade jag. jag har redan hunnit lägga in några bilder på vår hemsida andieandricky.weddingannouncer.com om någon skulle vilja titta på lite bilder från vår dag!

Och till sist jag hoppas verkligen att alla som höll till i den gamla tråden hittar hit!!!

• Andie

Lillamillan.

Visst är det som en dröm att dagen redan varit.... Och jag måste faktiskt säga att från i måndags så har det hela lugnat ner sig och jag känner mig som en annan person. Jag tänker mest på att stressfaktorn har gått från 1000 till 0. Konstigt men sant. Och jag längtar mest över att få se alla bilderna. Jag vill ju verkligen se dem.... Hoppas verkligen att de var bra.

Hur ska ni göra för att förvara/föreviga era bilder?? Jag funderar starkt på att börja göra scrappbooks. Känns som att det känns som ett bra pyssel faktiskt.

Så blir det någon bröllopsresa för er del?

• Andie

lillamillan
    Du kan ju kanske kolla lite på vår hemsida med andieandricky.weddingannouncer.com
    För att se lite bilder.

Vi ska inte heller åka på någon smekmånad just nu. Vi tar nog det till sommaren skulle jag tro när man fått ihop lite nya slantar.

• Andie

lillamillan
    Jag känner faktiskt likadant. Dags att gå vidare...
    Fast med tanke på att man typ varit torskad på BT under hela planeringstiden så känns det ändå lite konstigt om man inte skulle titta in här ibland.

Funderar på att bli "vuxen" och bli medlem på familjeliv
    istället. Man vill ju försöka hålla lite av kontakten man fått med alla som man träffat här....

Hur funderar du på att göra?

• Andie

lillamillan
    Åh det är nån som känner likadant! Jag har också fått den känslan faktiskt.
    Om du blir medlem på familjeliv så skulle jag mer än gärna bli det med. Det vore kul att behålla kontakten och se hur livet ter sig nu efter man blivit gift.

vinrödapar
    Vi hade planerat flera lekar men det blev bara en av dem. Norsk kareoke. Och alla verkade ha roligt. Det som var synd med vår bröllopsfest var att det försvann ganska många gäster tidigt. (många barnfamiljer nämligen) Och det var ju lite tråkigt men annars var det kalas kul tycker jag. Sen var ju dansen lite si och så. Vi dansade en hel del men golvet kändes ändå ganska tomt, det kan bero på att dansgolvet var gigantiskt i vår lokal.

Om någon är intresserad att titta på lite bilder så har vi lagt ut bilder på vår hemsida andieandricky.weddingannouncer.com

• Andie

vinrödapar
    Norsk kareoke är som kareoke bara det att personen som ska sjunga har lurar på sig och ska på det sättet försöka förmedla låten som hörs i lurarna till publiken.

Jag har gjort så att mitt gamla efternamn har blivit mitt mellan namn och sen heter jag som min make i efternamn. Fick hem papper från skatteverket igår och jag tror de har gjort nåt fel måste kolla upp det snarast så att ingt har blivit fel.. galet... men men...

Engångs kamerorna vi hade fått vet jag inte när vi ska framkalla men det är ju bara att lämna in dem på en fotobutik och hoppas på det bästa.
    Och fotona från fotografen får vi nog inte förrens om ca 2 veckor och där efter ska det bli annons men vi måste kolla upp vad det kostar att sätta in annons i VF först...

Och jag tror nog att jag kommer att ha samma nick som jag har här om jag skaffar familjeliv. Just nu känns det lite rörigt att fixa detta då jag har en massa andra saker som måste fixas först tex CV,legg,bakomatkort osv.

Nån som vet om man måste ringa till sitt fack och säga att man har bytt efternamn?

• Andie

lillamillan
    Jag ringde till facket och de tackade för informationen och skrev in det i deras register och det bifogades till a-kassan på en gång och det var ju bra. Plus att de gratulerade och det var ju trevligt. Men jag tycker ju om min fack väldigt mycket eftersom de är så trevliga.

Snart så ska vi åka till skatteverket så att de får förklara papperna som vi fick hem igår eftersom jag verkligen inte förstod dem. Men de har säkert gjort rätt jag är bara osäker av mig tror jag. Vill kolla av detta innan jag går till polisen och fixar ett nytt legg å till banken och fixar ett nytt kort där. *urk* tycker att det är synd att folk inte pratar om allt detta efter-pappersarbete som följer med att gifta sig här på BT.

• Andie

lillamillan
    Det är ju inte bra att du mår dåligt.
    Jag har iaf gjort slag i saken och blivit medlem på familjeliv.se och jag har samma nick där som jag har här och jag tror till o med att jag har samma press bild.

Hoppas och se alla tjejer där i famtiden.

• Andie

Snart har man varit gift i en månad. otroligt hur fort tiden har gått...

Och det känns som att det var väldigt länge sen jag var in här på BT men jag har lixom börjat hänga mer på familjeliv nu så det är nog därför.

Svar på tråden Vi som gifte oss den 6 oktober 2007