• 1december

Raggarbil...

Hej. Jag har en dröm om att åka i en riktig raggarbil från kyrkan.. Är det någon som vet hur man får fatt i en raggare i Göteborgsområdet?? :)

• Svar på tråden Raggarbil...
  • starchick

www.bfm..nu är den rätta adressen!

• valkyriana

Annars kan du väll ringa ngågon av bilföreningarna. Motorklubbar. Min kompis kille höll till på ett ställe som hette rågården en gång i tiden. Jag tror att det var raggarbilar involverat.

• fru Trul

Rågården är en skitklubb i Göteborg som borde brännas ner vid grunden, men om du vill komma i kontakt med en seriös klubb med fina amerikanska bilar så vill jag tipsa om www.yankeecars.net/

• valkyriana

Oj det var ord och inga visor.

• fru Trul

Japp så är det. Jag har själv jänkebil å min kille har hållit på med amerikanska bilar i hela sitt liv. Min kille gick med i rågården för några år sedan å tyvärr så höll dom på att förstöra hela vårat förhållande då det enda de sysslar med är fylla droger och slagsmål. Slutade med att jag fick ställa ultimatum till min kille, å tack å lov så valde han mig.

Nu när vi är ute å cruisar så brukar vi mest hålla oss med Yankeecars, som är en mkt mer seriös jänkebilsklubb. Där är medlemmarnas intresse bilar, inte fylla droger å slagsmål.

valkyriana skrev 2007-10-09 19:16:28 följande:
    Oj det var ord och inga visor.
  • valkyriana

Det hade jag ingen aning om, då hade jag naturligtvis aldrig nämt dem. Har aldrig varit där, så kan varken säga bu eller bä.

Skönt i alla fall att det löste sig med dig och din gubbe.
    Droger och slagsmål är ju så givande....

• fru Trul
    valkyriana skrev 2007-10-10 14:30:28 följande:
    Det hade jag ingen aning om, då hade jag naturligtvis aldrig nämt dem. Har aldrig varit där, så kan varken säga bu eller bä.Skönt i alla fall att det löste sig med dig och din gubbe. Droger och slagsmål är ju så givande....
    Det kunde ju inte du veta om du aldrig varit där, lite tråkigt bara för det är sånna klubbar som ger raggare dåligt rykte. Att vara raggare är ju en livstil å visst festar vi men fokus ligger ju på bilarna å 50-60 tals nostalgi.

Synd att min Buick är nedplockad annars kunde jag ställt upp med den till ditt bröllop 1december.. men hör med Yankeecars dom är jätteschysta å har toppenfina bilar..
  • fru Trul

Hur gick det för dig, fick du tag på nån från Yankeecars?

• 1december

jag har varit inne och tittat och det fanns ju några riktigt bra åk!! Synd att det är vinter så man inte kan åka nercabbat!! Känner du grabbarna som kör?

• fru Trul

Det är min killes kompisar, själv umgås jag inte mer med dem än att man träffar på dem när man är ute å cruisar.
    Hursomhelst är de jättetrevliga å bilarna är helt underbara..

• 1december

vet du vad det skulle kosta och hyra en bil och förare i en timma?

• fru Trul

Nu är jag tillbaka igen, min dator pajade så jag har inte kunnat vara ute på BT på hela helgen.. Jag har inte hunnit kollat priser på bil å chafför men jag lovar att återkomma så fort jag vet lite mer..

Svar på tråden Raggarbil...