beställa nytt körkort?
Hej hej, gifter oss 12.e november. När ska jag beställa nytt körkort med nya efternamnet? Vad mer måste jag tänka på? Ska jag höra av mej till fler ställen ,bank osv?
Linda
Hej hej, gifter oss 12.e november. När ska jag beställa nytt körkort med nya efternamnet? Vad mer måste jag tänka på? Ska jag höra av mej till fler ställen ,bank osv?
Linda
Hej.
Personbevis ( tog tre dagar för mitt) o körkortspapper (tog ca en vecka)kommer automatiskt.
Jag är otålig och ivrig till naturen så jag mailade till företag där jag är kund/har medlems- bensinkort/har försäkringar och bad dem skicka nytt t ex nytt kort med mitt nya namn på bara några dagar efter bröllopet. Jag hade INGEN lust att vänta i flera veckor Hade jag nu äntligen gift mig så skulle allt ändras på stuberten!
Internetbanken hade ändrats automatiskt, men jag fick gå in på banken o beställa nytt Visa. På jobbet fick jag fylla i en särskild namnändringslapp.... jobbar för kommunen... de är trögfattade där tror jag
Det dröjde inte så värst lång tid innan all post kom i mitt nya namn
Så ha is i magen och vänta eller gör som jag: Maila direkt!
Så ha is i magen och vänta eller gör som jag: Maila direkt! = Alltså efter bröllopet.
jag är mer som du , vill ha det gjort asap. Kom körkortspapperna automaiskt?
tack
Ja efter en vecka, har läst om andra som fått vänta 10-14 dagar.
Lycka till!