• Råttan7300

Vad sparar ni?

Hej allihopa.
    Har en liten fråga till er.
    När ni bytet partner, sparar ni då gamla minnen från era X
    Tex, jag gör mig av med allt, kort, minnessaker saker som jag fått av dem.
    Men min fru är helt besatt, hon sparar allt, ringar, kort, brev saker dom köpt ihop. Ja fasiken tillock med sånna där "I love you" kuddöverdrag. Jag tycker inte det är så jälka kul när allt från hennes förföutna är med i vårat nya liv.

Hur gör ni egentligen? Vad ör vettigt att spara?

• Svar på tråden Vad sparar ni?
  • 2008-08-09

Det finns väl såklart en gräns, men jag ser ingen anledning att slänga bort kort m.m. Det är trots allt ens förflutna, det går att ej att komma ifrån.

• Ernhake

Mina X blir oftast mina bästa vänner så jag sparar nog. Kanske inte allt men det som betytt något. Alla mina minnen har format mig till den jag är. Men jag har inga problem med det där med X heller. Min blivande umgicks dagligen med sitt X och det är för mig bara kul att de har kunnat behålla vänskapen.

Jag är nog helt fel männsika för denna fråga för jag blir bara glad och stolt när någon raggar på min pojkvän. Jag vet juh om att det är mig han älskar och det är mig han somnar med varje natt, har inget att oroa mig över.

• Indil

Jag har kvar en del kort och smycken, m.m. Inte så mycket för att minnas mina ex utan för att minnas vem JAG var och vad jag gjorde under den tiden.

• Råttan7300

Men jag fattar ändå inte, jag menar jag har ingenting kvar av mina X, jag vill inte ha det. Det tillhör det förflutna. Hade det varit så att jag skulle vilja ha minnen eller dyligt av dom så hade det väll varit bättre att kanske försöka reparera det förhållandet istället....

• Sataya

jag slänger typ allt.. allt som jag vet att jag fått av ex osv..
    min sambo han hade packat undan kärleksbrev osv men han visste inte om det(jag hittade när jag flyttade in och började städa) så han slängde allt då vi rensade.
    ser inte varför man ska spara på allt..
    men det är väl upp till var och en..

• Råttan7300

Istället får att dra med sig det in i ett nytt förhållande

• Råttan7300
    Råttan7300 skrev 2007-10-14 18:03:33 följande:
    Men jag fattar ändå inte, jag menar jag har ingenting kvar av mina X, jag vill inte ha det. Det tillhör det förflutna. Hade det varit så att jag skulle vilja ha minnen eller dyligt av dom så hade det väll varit bättre att kanske försöka reparera det förhållandet istället....
    Istället får att dra med sig det in i ett nytt förhållande
  • Diamonds are a girls best friend

Hm svårt dilemma, behåller korten eftersom de sitter i album och vill inte ha en lucka, dom har ju iaf hört till ens liv. Men andra minnessaker har åkt i sopen, precis som du säger så kan det bli lite obehagligt för den nya. Mina fästman har 2 handgjorda ljus kvar efter ett x störde mig i början men nu har ja kommit fram till att de är ljusen han vill ha inte minnet, så beror ju på varför man sparar grejjerna också....

• snö vit

Kort behåller jag, det gör min sambo med. Likaså smycken & brev, däremot använder jag dem inte. Vill ändå ha dem som minne, skulle det av någon anledning ta slut vill jag ha mitt förflutna kvar, inte för att påminna mig om mina föredettingar utan för att det är minnnen från en annan tid, jag har sparat mina dagböcker med med massa goa hemlisar om gamla ex. Jag älskar min sambo över allt & jag vet att han känner likadant men minnena behåller vi på var sitt håll.

• Råttan7300

snö vit skrev 2007-10-14 18:25:08 följande:

Kort behåller jag, det gör min sambo med. Likaså smycken & brev, däremot använder jag dem inte. Vill ändå ha dem som minne, skulle det av någon anledning ta slut vill jag ha mitt förflutna kvar, inte för att påminna mig om mina föredettingar utan för att det är minnnen från en annan tid, jag har sparat mina dagböcker med med massa goa hemlisar om gamla ex. Jag älskar min sambo över allt & jag vet att han känner likadant men minnena behåller vi på var sitt håll.
    Men det är väll rätt tragisgkt att spara utifall det ska ta slut...

Jag räknar juh med att detta ska hålla resten av livet, sen så kanske det inte gör det.
    Men då kommer jag givetvis att hysta iväg sånt som ger mig minnen av denna kvinna också. För då är hon om vi kallar det "förbrukad" och gången.... lät kanske inte snyggt men iaf så har jag inga som helst känslor för mina X och vill absolut inte ha saker som påminner mig om dom drällande i huset.
Svar på tråden Vad sparar ni?