Inlägg från: Pärlplattan |Visa alla inlägg
  • Pärlplattan

Nyårsbrudar-07 del 4

mooogn - Gudars vad det lät som gott!! Blev det över så du kan skicka till mig???? :-P
    Ang. julen. Jag vill ju köpa julklappar till dem man tycker om, just för att man tycker om dem, inte för att man msåte lägga si eller så mkt på en present! Är det jag som fastnat i det förgågna eller? Om någon köper en julklapp till mig "baraföratt" så kan det väl lika gärna vara tycker jag.

anneliec - Mäh! Vad är det för stil? Det var dåligt, förstår att du blir arg!

Idag ska jag börja skriva korten - för hand. Hej och hå. Men jag har ju valt det själv, så jag kan väl inte klaga egentligen.. Tyvärr.

• Pärlplattan

mooogn - ÅHHH... Tror jag har ätit sån potatisgratäng. Det är så himla gott!!!!

Det är faktiskt väldigt viktigt att man tar pauser när man pluggar, annars fastnar ju ingenting..

• Pärlplattan

mooogn - Vad trökigt.. Det tar ju så mycket energi sånt där, tänker jag. Så onödigt, det måste ju ta en hel del av hennes energi också, kan man tycka.. Hoppas att det löser sig!!

Jag är på G med de röda hjärtana! Ska väga dem i morgon, så återkommer jag med kostnaden.

Snart ska jag åka iväg!!! Bara i morgon och söndagen kvar.. Börjar allt röra sig i magen. Både positivt och negativt men såklart mycket förväntan. Det bästa är ju egentligen förberedelserna för en resa, när man väl är där så är det ju lugnt och tiden springer iväg.. Ska bli roligt att hälsa på systeryster, och köra lite glass - min känsla av att vara fet som en flodhäst, ful osv. lär kanske inte bli bättre av att bo i glassaffären som tydligen ligger i kvarteret där hon bor.. Tur att jag har en hel vår att komma igång med träning och sånt innan jag ska försöka pressa mig ner i klänningen nästa gång..

• Pärlplattan

Javisst!! Jag bara längtar!

Nu har jag lagt in lite av våra bilder, håll till godo!

IDag har jag köpt mig en ny, fin, rosa telefon. Jag är nöjd!

• Pärlplattan

Hej på er flickor!

Nu är jag hemma igen. Har såklart haft automatisk inloggning på den här datorn, så jag har inte något minne av vad jag har för lösenord! Således har jag inte alls hängt med. Nu ska jag läsa..

• Pärlplattan

Lillamini - Jag lämnade som bekant över ansvaret för hjärtanen på maken. Det skulle jag nog inte gjort, men eftersom jag inte hade koll på något och heller inte kom åt mitt kontonummer så har det såklart inte hänt något. Jag hoppas du fick mitt mail med hans adresser, där jag talade om det. (Fast jag ska också säga att även om du har det, så är jag inte säker på att det garanterar något). Han hade helt enligt någon annans instruktioner tagit HELT andra hjärtan, nämligen guldfärgade, och lagt iordning. Detta trots att jag sa "De RÖDA som vi köpte du vet, som vi inte behöver nu när vi inte ska ha den färgen) och han sa "Mmmm..." "De ligger i den röda BR-påsen där bland alla grejer" Snabb titt och sedan "Mmmm". Say no more.

Iaf, det kanske var tur i så fall, men om du är intresserad fortfarande, så ska jag ordna det i morgon!

• Pärlplattan

Usch vad ledsen jag blir för nyår07's skulle. *kram* (om du läser det här).

Lillamini igen - jag har bytt mailadress, så jag har mailat men det har kanske trillat iväg också.. Jag ber om ursäkt iaf för att det tagit så mkt tid!

Apropå namnbyte - Vi skulle lägga undan ett par gardiner i en butik idag, jag gick och tittade lite på annat under tiden maken stod i kö. Så hör jag "mummelmummel Berglund" (mitt gamla efternamn) varpå jag gick fram och knackade honom på axeln och talade om att vi nu har samma efternamn. Kassörskan kunde inte kväva skrattet...

• Pärlplattan

Vad roligt med möhippeläsning!!

lillamini - Vad skönt!!! Jag blev lite orolig - men det hade ju kunnat vara roligt för dig att få guldfärgade annars

• Pärlplattan

Hallå - tycker inte ni som jag att det vore lika bra att använda våra berättarkort som julkort?!?!?! Typ, köpa något snyggt papper i rött eller blått eller så, och så önska god jul och gott nytt år samtidigt. De andra kan jag faktiskt använda när jag skickar de riktiga inbjudningarna ju!! Päfäkt! (Eller hur?? Finns det egentligen någonting som att sätta emot - mer än möjligen det faktum att jag köpt julkort nu när jag var i USA. Mend et blir ju jul nästa år också? Eller?)

• Pärlplattan

Javisst borde jag...??? Maken tycker såklart inte det, han tycker vi kan trycka dit ett God Jul på de här korten (VAR DÅ? undrar jag?). Han förstår inte grejen tror jag riktigt... :-P
    Men rent ekonomiskt är det ju bättre eftersom man slipper köpa dubbel uppsättning frimärken (pappren är ju nästan gratis... *harkelharkelharkel*)

• Pärlplattan

Ja... Eller så går jag helt sonika och hittar lite fint papper och gör det ändå . Min kurator sa idag t.ex att jag ska pyssla varje gång jag känner destruktiviteten/ångesten komma smygande. Då kan han knappast klandra mig för det.. Måste bara hitta ett bra bord att ha i pysselrummet, men det är väl kanske inte så svårt..

• Pärlplattan

mooogn - Vad fiiiiiint!

Idag har jag köpt material och luskat ut en vikning som gör att jag kan (eller, hrm, VI) kan slippa kuvert och skriva adressen på baksidan. Hoppas att det går som jag tänkt...

• Pärlplattan

Fullt ös mao, 20071231!!!

Jag har hittat, äntligen, sidenband som jag kan knyta till korten.. Som tur var med ett presentkort och halva priset på Hemtex, hela notan slutade på 14 kronor.. Jag var nöjd!

Svar på tråden Nyårsbrudar-07 del 4