• Fresa78

Överraskningsvigsel!

Hej!

Är det någon mer som kommer ha/har haft en överraskningsvigsel?

Vi kommer gifta oss hemma när vi firar min m2bs födelsedag, allt är superhemligt, gästerna (familjen) tror att det är en vanlig födelsedagsmiddag!

Är nyfiken på hur ni gjort, även om vi har vårt klart för oss!

• Svar på tråden Överraskningsvigsel!
  • Fröken Figo

Gud vad roligt!!! Det finns ganska många här som gifter sig i samband med dop (som överraskningsmoment i dopet). Hoppas de hittar hit och berättar... Och andra också som överraskar.

• Fresa78

Ja, det känns jättekul! De kommer bli så överraskade... Vi är ju inte ens förlovade, så dem borde inte misstänka nåt...

Hoppas nån mer hittar tråden, skulle vara kul!

• Top secret bride

Vi gifter oss i vinter och ingen vet om det! (förutom ett par bulvaner med munkavle på. De säger inte ett knyst!)
    Vi har bokat upp alla familjemedlemmar på diverse saker och jag tror faktiskt att det är helt vattentätt.
    Alla (bara de närmaste familjerna) får veta på förmiddagen via brev vad som ska hända på kvällen. De ska inställa sig i lokalen för kvällsvigsel med efterföljande middag.
    Vi bjuder bara in våra föräldrar, syskon med familjer och en farmor.
    Det blir en borgerlig vigsel i en väldigt fin och passande lokal i vår hemstad. Vi håller just nu på med detaljerna kring ceremonin - texter, sånger mm.Vi mms:ar alla kompisar på kvällen och skickar ut festinbjudan när vi kommer hem från resan.
    I fredags hittade vi våra ringar och i onsdags träffade vi vår vigselförrättare. Nu känns allt så himla verkligt!
    Vi gifter oss i början av december
    Dagen efter vigseln åker vi på bröllopsresa!

• 20070929

Vi gifte oss topphemligt för några veckor sedan (gissa när???). Vi hade bjudit våra föräldrar på lunch på en restaurang som ligger granne med stadshuset i vår lilla stad. Precis innan vi skulle gå in och äta sa vi att innan vi käkar ska vi bra klara av en sak här inne också. Gissa om våra föräldrar blev överraskade! Vi har nämligen i 15 år pratat om att vi ABSOLUT inte tänker gifta oss, men kände nu ändå att det var dags!

• Fresa78

Vad kul att höra om era vigslar!

Vi gifter oss också i början av december, den 8:e. Har längtat ända sen i somras då vi bestämde allt, men nu börjar det verkligen kännas att det närmar sig!

Det viktigaste för oss är att vi får en väldigt fin ceremoni. Vi har hittat en borgerlig vigselförrättare som gör personliga vigslar och det känns jättebra.

Ringar har vi klara, klädsel är inte så noga, det blir antagligen något finare av det vi redan har.
    Nu håller vi på och kollar mat, vi kommer beställa någon enklare mat, troligtvis smörgåstårta.
    Bröllopsresan blir av i februari.

Vi har inte planerat in någon fest för kompisarna men om det "efterfrågas" så vill vi ju ha något för att fira med dem också!

• pluggisen

Här är en till som ska gifta sig:

fast jag tänkte röva bort min blivande.Jga har inte fått honom att skriva på Hindersprövningen än så därför kan jag inte planera vårt hemliga bröllop. Jag tänkte jag skulle röva bort honom en lördag, shopping eller liknande och sedan viger vi oss, äter middag ute med våra vittnen som också blir bortrövade och sedan har vi bröllopsnatten på något fint slott och rår om varandra efter en händelserik dag.Låter det inte mysigt.....

Vad säger ni? Tokigt va?!!!!!

Svar på tråden Överraskningsvigsel!