• masa

Tipspromenad om brudparet

Jag har läst flera tips på olika aktiviteter för bröllopsgästerna och har fastnat för en tipspromenad om brudparet. Min fantasi är dock lika med noll och jag behöver därför få hjälp med vad jag kan ha för frågor.

Är det någon mer än jag som har tänkt sig att ha en tipspromenad som kan hjälpa mig med frågorna?

• Svar på tråden Tipspromenad om brudparet
  • Y04

Spånar loss lite:

- Var, hur, när träffades ni?
    - Var åkte ni på er första semester tillsammans?
    - Hur gick frieriet till?
    - Er första gemensamma bostad?
    - Vars o ens första bil?
    - nåt om fritidsintressen, t ex vilken plats i fotbollslaget, vilken stämma i kören, vilket märke på gitarren?
    - favorit TV-program
    - favoritfilm, -mat etc
    - vad tycker X bäst om hos Y
    - vad irriterar sig X mest på hos Y
    osv....

Hoppas det var till nån hjälp.

• Lena_O

- Vilka stjärntecken.
    - Vilken ögonfärg ni har.
    - Hemlig/okänd hobby.
    - Hur många mattor ni har i hemmet.
    - Vilken färg på badrumsmattan.

• Paulina

Det roligaste, kan jag säga av erfarenhet, är när man kan svara på de flesta frågorna. Nyligen var jag på ett kalas där de hade en tipspromenad och frågorna var faktiskt så pass svåra att jag kunde bara gissa. Javisst, det visar hur pass väl man känner personen, men är det syftet? Jag upplevde det lite tråkigt att behöva känna att jag inte kände personen alls så väl - och kanske inte borde delta i festen alls (?)- trots att vi ändå var kompisar. Förstår ni?

Att lyckas och att kunna svara rätt är alltid roligast, men visst kan man ha med ett par lite svårare frågor också.

Jättebra förslag ovan, förresten.

• lady in red

Jag håller med Paulina - det är roligast! För om man kan svaret på frågan så känner man också till historien bakom den - och det leder till många fler minnen och skratt.

Som utslagsfråga kan man ha en svår fråga typ "vad har brudparet varit mest rädda för inför bröllopet" istället för "hur många popcorn finns i skålen" - det är ju inte så kul att gissa på!

• Elin 7/6 2003

Ni som har haft detta eller planerar ha, tänker ni ha nåt pris till dem som vinner? I så fall vad?

/Elin

• BlivandeMrsRedman

Elin - vi ska ha tipspromenad (fast utan promenaden ) och vårt pris blir till en kvinnlig och en manlig deltagare (toastmastern fixar det). Den kvinnliga vinnaren får en väggkalender med olika bilder av min blivande och den manliga får samma fast med bilder av mig.
    Bilderna ska jag fixa i photoshop med våra ansikten "påklistrade" på vackra kroppar på kul.
    Vi fick ide'n när vi såg Zoolander.
    Vi hade även tänkt på att ge en cd skiva eller champagne i pris.

• Paulina

En liten flaska champagne eller mousserande med en specialdesignad etikett, skulle jag uppskatta!

• Pingstbruden

Jag var på 30-års fest och hon som fyllde gör det på Amerikas nationaldag 4 juli
    så hon hade gjort en tips runda med blandat frågor om henne själv och även frågor om amerika och dess nationaldag så det var kul för då hade ju alla chans även dom som inte kände henne så bra, det kan ju vara frågor om stället ni gifter er på eller staden ni kommer ifrån eller liknande.

• Help

Ett annat tips är att ha frågor om saker som hänt under dagen, vilket alla kan svara på - typ vilken solosång man hade, vilken färg på håret hade prästen, osv. Vi funderar på att ge ett jumbopris till den som varit minst uppmärksam ;)

• Katarina II

Man kan även ha frågor som t.ex "Hur många gånger har bruden ändrat åsikt om vilka skor hon skulle ha till klänningen" eller "Vad är det enda som brudgummen fått bestämma helt själv när det gällde planeringen av bröllopet" o.likn. Då har alla chans att svara rätt och samtidigt säger det kanske mer om brudparet personlighet...?!

Svar på tråden Tipspromenad om brudparet