• propp

Snälla lekar på "jobbmöhippa"

Vi är några stycken på jobbet som blivit bjudna på en kollegas bröllop. Vi känner henne inte särskilt väl privat och vi har aldrig träffat hennes blivande. Då vi som är bjudna på bröllopet tyvärr inte kan vara med på hennes riktiga möhippa hade vi tänkt ordna med en liten "jobbmöhippa". Har ni några ideér/tips på lekar el. liknande som anses som "snälla" och samtidigt roliga?

• Svar på tråden Snälla lekar på "jobbmöhippa"
  • Jockes fru

Det kanske inte känns så bekvämt att "göra bort" sig inför några man inte känner så väl. Kan ni inte fundera ut en rolig kidnappning och sen bara ha en härlig dag tillsammans där ni gör roliga saker. Typ champagnefrukost, spa och middag?
    Lycka till!

• propp

Okej, måste nog förtydliga mig lite. Vi ska göra det så enkelt så att vi ska gå och bowla tillsammans efter jobbet. Därefter ska vi ha en liten gemensam middag. Så lekarna jag eftersöker är alltså något vi gör bara vi och inga andra inblandade.

• tattar-Emma

Det låter väl roligt att sno henne när hon slutar och sen åka och bowla/gokarta/curla/liknande. Ska hon kunna klara sig i vanliga jobbkläder?

Om middagen ska vara hemma hos nån kan man ju ha lite inomhuslekar där sen, är det så ni tänker? Blir det restaurang kanske det räcker med det? Blir det hemma kan man ju ha hushållstest eller kanske lite frågor om mannen som hon ska svara på eftersom ni inte har träffat honom - det kan ju vara snälla frågor. Hon kan rita en teckning av honom så ni känner igen honom på bröllopet , sånt.

• Goody

Om ni är intresserade av olika aktiviteter där alla deltar kan jag rekommendera följande. Jag har gjort det och varit jättenöjd.

MORDMYSTERIUM www.mordmysterium.se
    Här äter ni en jättegod middag samtidigt som ni under ca 3 timmar löser en mordgåta där ni själva har varsin roll. En av er är kvällens mördare. En instruktör är med under hela kvällen. De finns i Malmö, Göteborg och Stockholm. Jättelyckat!

Svar på tråden Snälla lekar på "jobbmöhippa"