• Sara_

Missfall? eller vad är det som spökar?

Hejsan!

Nu har jag inte haft min mens på 11dagar.
    Tog ett grav test för ett tag sen. Det vissade ett svgt sträck. Skall ta ett nytt idag :D Iallfall så hade jag o min killer sex igår ;) Och nu i morse hade jag fått blödningar Det är inte lika kraftig färg som när jag har mens. Samt att jag har ont i buken i omgångar. (6cm ifrån navlen neråt) Gör något kopiöst ont när smärtan sätter igång. Svim färdig. När jag har mens värk så har jag ont i äggstockarna. Fast jag har sällan ont.

Vet om att där ganska vanligt att få en liten blödning-flytning ungefär vid menstid. Men jag vet inte om det är mens imed att en är så sen. Och att jag har haft symtomer. + ett svagt sträck. Vet också att det kan förekomma efter samlag en liten sparsam blödning,därför att slemhinnan i slidan är känsligare vid graviditet.

Missfall?
    Ren mens?
    Är det för jag hade sex och gravid? (kännslig)
    Eller Mens fast jag är gravid? (kan man ju va)

Ps lekte med hunden igår. :D och flög in i soffa kanten o slog magen. Det är sant så att ni inte tror att jag blev misshandlad. Tol ej sånt Skulle sånt förekomma så hade jag inte varit tillsammans men killen mer ds

// Orolig vad som spökar :(

• Svar på tråden Missfall? eller vad är det som spökar?
  • hjartat73

Det är bäst du kollar dig hos en gynekolog för det är svårt att säga.

Jag hoppas på det bästa!

Kramar

• Sara_

Jo det är det :( Tänkte bara se om det var någon som hade varit med om samma. Som kanske visste vad det kunde vara.

Kram

• Sara_

Var på toa nyss. Och nu är det knappt någon blödning mer. Eller om det nu var mens? Som sagt jag vet ej vad det var :(
    Men skall köpa ett grav test ändå. För att vara på den säkra sidan.

Har hört att man kan vara med barn fast man har mens. Fast då ska det vara mindre mens och i få dagar.

Min började imorse (om det är mens) och är snart slut. Den var inte lika kraftig. Och färgen var ljusre. Så jag kan vara gravid. Kanske ej var något missfall. Och kan oxå ha varit för jag hade sex igår. (slemhinnan är känslig under graviditet)

• Anonym

Om du misstänker graviditet och det gör riktigt ont (inte bara en gång men återkommande) måste du uppsöka läkare (gynakuten). Har du riktig otur (pytteliten chans) så kan fostret ha satt sig i en äggledare och det är livshotande. Men då ska det göra ordentligt ont (har en kompis som råkat ut för det, hon klarade äggledaren eftersom hon åkte in i tid, annars kan den "sprängas").

• Anonym

Blä för automat-smajlisar!

• Sara_

Hej anonym!

Ajdå :( Så det kan vara så illa kanske.
    Jag får kolla upp det.

Men blödde din kompis något?
    Blödde lite igår o mycket lite idag.

Ps Tur att hon han i tid. Ds

• Anonym

Stackars dig! förstår din oro. Har själv varit i en liknande situation. Det du kan vara säker på är att OM det är ett missfall så blöder du MYCKET och blodet innehåller som klumpar...
    Men lova att du åker in till gynekologen! Det KAN vara ett utomkvädes och det är som sagt inte bra! säkert är det ingenting men det är alltid bäst att kolla!

Kram Kram Kram!!!

• Cora

Rent spontant tänker jag på att det kan vara en blodfylld cysta på äggstock/äggledare som spruckit.Har varit med om det en gång och det är en ohygglig smärta!!!

• Anonym

Anonym 8:34 igen:

Vet inte hur mycket hon blödde, men ont gjorde det i alla fall.

När jag fick ett sk uteblivet missfall (fostret är dött men har inte stötts ut än) så gjorde det vare sig ont eller blödde jag särskilt mycket, utan det upptäcktes av läkaren med vaginalt ultraljud och skrapades bort.

/Lovva

• Jes

Hej Sara.
    Jag tycker definitivt du ska ringa till gyn. Jag hade ett missfall för ett halvår sedan och det blödde väldigt lite i knappt en dag, lite klumpar och så men jag hade ingen kraftig värk. Det kan ju vara så att kroppen får missfall några veckor tidigare änn när du får ditt missfallsblödning. Och i mitt fall så hade då inte graviditeten gått så långt som kroppen behöll den. Anonym 08:59 -det är inte så att det alltid blöder mycket! Om det är missfall Sara så är det inget du kan göra ändå, men du kolla upp hur det står till så du vet. Se till att du får göra ett vaginalt ultraljud, så att du får veta.

Lycka till nu! Kram

Svar på tråden Missfall? eller vad är det som spökar?