Svamp i underlivet! :s
Hej alla!
De e såhär, jag fick svamp för första gången i mitt liv för några veckor sen... tog prov, hade 3:e gradens svampinfektion och skolhälsovårdarna (jag går i gymnasiet) rekommenderade receptfria vagitorier som ja då köpte... svampinfektionen gick bort efter ett tag, men de blev inte riktig bra, de kändes som om jag hela tiden var på väg att få den igen. sen förra helgen bröt det ut igen, lika kraftigt och jag fick recept på antibiotika, 1 tablett(fluconaxol). Den tog jag måndag kväll, men då det ännu inte hade blivit helt bra idag ringde jag till hvc, men fick inte tala med doktorn som skrivit ut mitt recept.. så nått nytt recept blev de inte, istället tyckte den doktor jag talade med att jag skulle pröva med dactakort ett tag och se om det hjlper... så... vad tycker ni? hur brukar ni behandla svamp och vad funkar? har hört att de ska vara farligt för slemhinnorna med salvor, ngn som vet om de hjälper? och jo, just det, om min kille har blivit smittad, har han några symptom då? (han är omskuren . ) tack på förhand! =)