• rosarosen1

VAD gör jag nu?

Hej!

Tyvärr har det tagit slut mellan min bror och hans flickvän, efter mer än 4 år tillsammans. Det är väldigt tråkigt för hon är en fantastisk tjej och de passar så otroligt bra ihop. Hon skulle vara min tärna,vi hade pratat o planerat massor, hur gör man nu egentligen? Gifter mig inte förrän om 11/2 år men ändå. VAd händer om han träffar en annan tjej under tiden fram tills bröllopet, då kan jag väl inte ha hans ex som tärna? Hon kanske inte ens vill längre, det är ju inget jag har pratat med henne nu när hon är väldigt nere. Hjälp mig gärna!

• Svar på tråden VAD gör jag nu?
  • Anil

Tycker bara att du ska ta det lite lugnt och se vad som händer..... Först och främst får du ju se hur det blir mellan din bror och henne, de kanske kommer kunna umgås ändå (och ni kanske kommer fortsätta vara kompisar). Det är ju ändå ett och halvt år kvar... Ta det bara lungt och avvakta:)

Men jag förstår ju samtidigt att det känns lite tråkigt att inte kunna fortsätta planera på samma sätt nu:(

• Höstbrud-07

Oj, vad tråkigt för din bror. Mitt förslag är nog att du låter bli att lösa det här nu, gör ingenting ett halvår eller så och låt det hela bero. Så ser du då hur deras relation ser ut, hur din och hennes relation ser ut osv. Det kan ju hända oerhört mycket på 1,5 år.

• Bäste vän

Ja va jättetrist, men om allt känns bra efter ett tag både för dig o henne,tycker ja att du ska köra på de som känns bäst o mest rätt för dig faktiskt!

• Bäste vän

Hoppas att allt löser sig men de brukar de göra i slutenden!

• rosarosen1

tack för era synpunkter. Jag tycker detta känns väldigt jobbigt, är det normalt att man kan "sörja" ngt sånt här, jag är ju bara systern. Men jag vet att det blir bättre as time goes by, så jag får se hur det hela utvecklar sig.

• Ickaflicka

Vänta och se, du kan inte pressa dem att kunna fortsätta vara vänner. Du borde kunna behålla tjejjen som vän, men låt dem läka först!

• Höstbrud-07

Man kan absolut sörja sånt här, jag har också en bror där det tog slut efter måånga år, och jag tyckte det kändes väldigt jobbigt att en som varit så stor del av mitt liv i så många år bara försvann ur det.

• Sesson

Jag tycker att du ändå kan ha henne som tärna, eftersom ni är vänner. Med tiden så lugnar det hela mellan din bror och henne säkert ner sig, så att det inte känns konstigt för någon på er dag. Hoppas det ordnar sig!

Svar på tråden VAD gör jag nu?