• Miss Sunshine

Var kan man köpa syntetiskt löshår?

Min frisör rekommenderade mig att skaffa en lite kraftigare hårtofs som är gjord av syntetiskt hår, men hon visste inte exakt var man kan köpa sådana. Var i Göteborg hittar man löshår? Eller på internet?

• Svar på tråden Var kan man köpa syntetiskt löshår?
  • cronqvist

Jag har faktiskt riktigt löshår, då det ser naturligare ut, som jag hade i min uppsättning på den stora dagen och jag funderar på att sälja det. Vilken hårfärg letar du efter?

• Miss Sunshine

Jag skulle nog definiera min hårfärg som mörkblond. Kan det funka?

• MrsFellerA

Löshår ska du kunna köpa hos en frisör. Har en kompis som köpte sitt löshår hos en frisör. Gå runt och kolla hos olika frisörsalonger.

• MrsFellerA

Om du inte hittar exakt rätt färg så köp löshår i en så pass perfekt färg som möjligt och färga sedan ditt eget hår. För att återgå till min kompis...det löshåret hon köpte vara lite med guldblont är vad hennes blonda hår är. Så hon färgade sitt eget hår guldblont och det passade perfekt.

• cronqvist

Jag tror att det blir för mörkt för dig. Jag tror att färgen är mörkare än mörkblond. Jag håller med MrsFellerA att hör med din frisör. Min frisör fixade mitt löshår då hon visste exakt vilken färg och kvalitet hon ville ha och hon tog bara betalt för håret hon köpte och jag fick ett separat kvitto på det.

• lilltjejan

tänk på att syntetiskt hår går varken färga eller låcka/platta... jag skuller rekomendera att använda dig av riktigt hår som desutom är mycket finare då syntethår ofta ser plastigt ut!

• charmed

jooo..det går både att locka och platta
    för att locka
    då rullar man det i hårspolar som tål värme och så kokar man vatten och doppar man dom i lite snabbt en till två gånger,väntar tills det svalnar och tar ut spolarna så VIPS har man lockar. De är permanenta dock

för att platta!
    då atr man en fucktig duk och lägger det ovanpå håret så kör man lite fram och till baka med strykjärnet i lagom värma så har man platt syntetsikt löshår

lilltjejan skrev 2007-10-26 12:13:35 följande:
    tänk på att syntetiskt hår går varken färga eller låcka/platta... jag skuller rekomendera att använda dig av riktigt hår som desutom är mycket finare då syntethår ofta ser plastigt ut!
  • charmed

oj sorry,FUKTIG handduk ska det vara hehe

• Rödaanna

Gå till Salong Safari Östra Larmgatan 10 inte långt från Kungsportsplatsen. De har både äkta (en ruska 390 kr)och syntetiskt (en ruska 70 kr). De hjälpte mig med färg och det blev faktiskt exakt. Annars vet jag inte var man kan köpa håret löst i Göteborg förutom hos vissa frisörer.

• Miss Sunshine

Rödaanna,
    Jag var på safari idag och köpte en hårsnodd av fejkhår som vi ska ha som grund i min bruduppsättning, för att få lite höjd. Det var dock bara en som jobbade butiken och han hade en kund, så jag ville inte konsultera honom just då utan betalade bara. Ska gåt tillbaks en annan dag. Vad tror du är bäst att ha i bruduppsättn, syntet eller äkta? Syns det en tydlig skillnad?

Svar på tråden Var kan man köpa syntetiskt löshår?