• Nikajo

Vad skall brudgummen ha på sig???

Allt detta prat om klänningen hit och dit. Även det jag tänker på är ju klänningen, men vad skall era m2b ha på sig? Tänkte att det kanske kan vara bra att bestämma innan man gör färgtemavalet.

• Svar på tråden Vad skall brudgummen ha på sig???
  • 2008-08-09

Min m2b ska ha på sig svarta finbyxor och en grå frockcoat. Västen har vi inte bestämt än, men förmodligen en annan grånyans bara.

• mooogn

Min blivande mannen kommer att bli så fin, så fin! Svart skjorta, svart kavaj, silvergrå-vit-svart slips, snygga svarta J Lindeberg-jeans och sprillans nya svarta spetsiga skor.

Bild:

www.brollopstorget.se/hem/mooogn/galleri.php

Längre ner i galleriet finns bild på bara skorna och slipsen.

• Brud 080823

Min ska ha en svart kostym, silvermönstrad väst och något snyggt i halsen. Vet inte vad alla varianter heter.

Han är behov utav en ny kostym så därför väljer vi att köpa en som han kan ha vid andra tillfällen.

• mooogn

"Min blivande mannen..."!? Hrmmm...

• 2008-08-09

Just de, vi ska sy en plastrong (?!) av tyget i min klänning.

• malous

Skräddarsydd svart frack med allt som hör till det.

• Mitziemoe

Min blivande ska ha frackcote med lila slips och lila näsduk.. som ni kanske har räknat ut så ska vi ha lila med i färgtemat...*ler* vitt och lila har vi kommit fram till...

• 2008-08-09
    Mitziemoe skrev 2007-10-28 15:29:20 följande:
    Min blivande ska ha frackcote med lila slips och lila näsduk.. som ni kanske har räknat ut så ska vi ha lila med i färgtemat...*ler* vitt och lila har vi kommit fram till...
    Vi har också vitt och lila

Problemet är att jag blir helvit och tärnan blir hellila. Kan då min m2b ha en lila väst under sin frockcoat? eller ska man köra på det vi tänkt, med en grå? Eller så kanske man helt enkelt kan ta vit...
  • Mitziemoe
    2008-08-09 skrev 2007-10-28 15:36:12 följande:
    Vi har också vitt och lila Problemet är att jag blir helvit och tärnan blir hellila. Kan då min m2b ha en lila väst under sin frockcoat? eller ska man köra på det vi tänkt, med en grå? Eller så kanske man helt enkelt kan ta vit...
    Jag har för mig att min M2b ska ha vit väst..minnet sviker lite just nu..*ler* men det e klart att din kan ha lila... Huvudsaken är att det känns rätt för honom.
    Jag följde inte med min M2b när han provade kläder utan det var han och hans bestman som var iväg för jag ville att han skulle välja något som han verkligen ville ha.
    hmm... snurrigt värre hoppas att du försstår vad jag menar...*hehe*
  • 2008-08-09
    Mitziemoe skrev 2007-10-28 15:51:01 följande:
    Jag har för mig att min M2b ska ha vit väst..minnet sviker lite just nu..*ler* men det e klart att din kan ha lila... Huvudsaken är att det känns rätt för honom.Jag följde inte med min M2b när han provade kläder utan det var han och hans bestman som var iväg för jag ville att han skulle välja något som han verkligen ville ha. hmm... snurrigt värre hoppas att du försstår vad jag menar...*hehe*
    Men det ser inte ut som att m2b matchar tärnan då?? Blir ju lite fel..
    Nä han har ju inte varit provat helt än, blir framöver våren. Men det kanske blir vit väst istället.
Svar på tråden Vad skall brudgummen ha på sig???