• aprilsolen

Festlokal Ängelholm m omnejd?

Vi planerar att gifta oss i början av september nästa år och letar efter festlokal runt Ängelholm. Har tittat på Flottiljen och Klitterhus - är det någon som vet några andra ställen? Eller som varit på nämnda ställen? Klitterhus är ju superfint, men blir väldigt dyrt när man måste boka hela hotellet också...någon som löste det på ett bra sätt?

• Svar på tråden Festlokal Ängelholm m omnejd?
  • Zozo

Har du möjligen tittat bort mot Arild (Strand hotell eller Rusthallaregarden) och Môlle (Grand hotell) på Kullahalvön, eller blir det för langt?

I Ängelholm har kanske djurparken eller vad det heter en lokal? Det finns nagonslags restaurang där iaf, om jag minns rätt.
    Eller ut på andra hållet, mot Bastad?

• aprilsolen

Mölle är ju jättefint, men känns för långt iväg. Helst vill jag ha det i Ängelholm. Nästan alla våra gäster behöver någonstans att bo över, så helst ska det vara en lokal där det finns bra övernattningsmöjligheter i närheten. Kanske är höga krav...och då har man ju inte ens börjat titta på mat och dekoration...

• Mats

Lite ställen som vi varit på (undantaget dom du redan nämt) fast med lägre prislapp:

Heagården i Munka Ljungby (typ loge)
    Hemmgården i Viken
    Strandhotellet i Arild (kanske dyrt? - men fint!)
    ÄSSS klubblokal i Skälderviken (utsikt över hamnen)
    Västra Torups bygdegård
    Sångarehuset i hembygdsparken
    Friluftsfrämjandets stuga i Hålehall (naturskönt men lite ruffigt)
    Strövelstorps bygdegård

Många av dessa ställena kan kombineras med att man själv fixar catering och då håller man ner priset.

Sen är Klitter naturligtvis jättefint.

• Zozo

hembygdsparken var det ju jag skulle säga och inte djurparken !!

• Ankan80

Vi har bokat Klitterhus nästa höst.
    Visst är det kanske lite dyrt, men det beror ju på hur många man blir.
    Vi blev också lite osäkra när man var tvungen att hyra alla rum, men efter att ha hört sig för bland de bekanta så verkar det som om många vill sova över.
    Vi tänkte öppna presenterna dagen efter och då är det trevligt att några av gästerna fortfarande är kvar. Blir inte så tomt då.

• Ankan80

Klitterbyn ligger ju också i närheten för de som vill sova över.

• aprilsolen

Tusen tack för alla tipsen! Just nu är jag lite inne på Klitterbyn, där finns tydligen också festlokal och man slipper kostnaden för hotellet på Klitterhus. Jag kommer ha många översovningsgäster, men är lite osäker på om de vill betala typ 12-1400 kr natten, som det kostar på Klitterhus. Ankan80 - fick ni någon rabatt på rumspriset för gästerna?

• Ankan80

Vi har inte kommt fram till vad rummen skall kosta. Men vad jag förstod på dem så skulle det bli lite billigare om man hyrde alla.
    Sen beror det ju på om det är hög- eller lågsäsong. Vi hamnar nog precis på sista helgen när det är högsäsong

• Ankan80

aprilsolen:
    Du verkar ha koll på Ängelholm. Finns det något bageri som du kan rekommendera?

• aprilsolen

Ankan80:
    Jo, jag är ju från Ängelholm så det förklarar väl en del... Men har inte bott där på sex år, så jag är inte helt uppdaterad. En klassiker är Sjöholms bageri mitt i stan (0431-100 84), men hur duktiga de är på tårtor vet jag inte. Det finns ett supermysigt fik som ligger mellan Äholm och Vejbystrand som gör jättegott fika och ägarna är så himla rara - kanske kan du höra med dem? Kolla på www.lillaro.nu. Vet inte alls om de sysslar med catering.
    Planerar du också ditt bröllop på distans?

• Ankan80

aprilsolen:
    Nja jag bor ca 2 mil söder om Ängelholm så det är väl ingen distans direkt. Men jag kommer ursprungligen från Lundatrakterna så jag har inte så bra koll av den anledningen.
    Skall kolla upp dina tips. Tackar!

• Frugan2007

Vi hade vårt bröllop på Heagården i somras. Billig lokal som ser lite tråkig ut, men om man har tid och lust att fixa så blir det superfint! Vi var sååå nöjda och då kan tilläggas att både jag och min man är rätt kräsna och verkligen vill ha allt perfekt :)

• fröken kantarell

Ankan80
    Var bor du? Om du vill säga, behöver inte!
    Är du född 80 eller är det bara en siffra tagen ur luften.

• 070831

Om ni är aktiva här flickor så måste jag verkligen säga tusen tack för inspirations lokaler jag fått utav er.. så det ska jag titta närmare på :) ville bara tacka så mycketKaffe

Svar på tråden Festlokal Ängelholm m omnejd?