• Emils fru

Nu är jag Emils fru!

Vår bröllopsberättelse!

Den 25 augusti gifte oss utomhus på Fredgagården i Norrköping och hade middag och fest där.

Vigseln var underbar, det var varmt och solen sken, prästen fångade stämningen, min bror läste ett stycke ur Höga visan och en kompis sjöng och spelade gitarr, John Legends "Stay with you" och Seals "Kiss from a rose". På vigselprogrammet hade vi skrivit att Lohengreins "Brudkör" skulle vara utmarsch. Det var underbart att se våra gästers förvånade miner, sedan leende och applåder, när Barry Whites "My first, my last, my everything" strömmade ur högtalarna! Helt fantastiskt!

Efter vigseln var det fotografering och det var helt fantastiskt att se bilderna! All vår lycka syntes verkligen!

När fotograferingen var klar var det dags för middag. Maten och servicen var helt fantastisk! Talen var många och jättebra, det var så kul att se hur mycket tid folk hade lagt ner på att skriva tal!

Efter middagen var det bröllopsdans, Undantag med Kent. Sen var det fest! Alla dansade och festade och hade otroligt roligt! Jag och min man åkte till ett hotell i närheten vid tjugo i ett men jag har hört rykten om att festen fortsatte till halv 4...

Efter festen sov de flesta av gästerna över och åt brunch med oss på söndagen. Sen begav vi oss till SAS Arlandia för en underbar vistelse i deras bröllopssvit. På måndag morgonen åkte vi på bröllopsresa till den fantastiska ön Elba och ägnade två veckor åt att vara gifta, sola, bada, äta och dricka underbart vin!

Här är ett litet urval av alla kort om ni vill se!
    www.fotograferna.se/cej

Helt fantastiskt var det!!!!!

• Svar på tråden Nu är jag Emils fru!
  • Fröken Figo

Grattis!!!

Jättesnygg klänning du hade!!

• Cira

Kul med någon som haft samma utgångslåt som vi ska ha, inte hört någon annan. :) Som kentfan måste jag dock rätta dig lite, finns ingen låt med kent som heter "Undantag", du menar kanske "Utan dina andetag"? Den ska vi också dansa till. Spännande att åka till Elba! Grattis!

• Bäste vän

Ja verkligen jätte vackert!!!!!!!!

• tågjäntan

Tärnas klänning var väldigt fin, speciellt färgen.
    Ja, din klänning var oxå fin förstårs .

• Emils fru

Cira. Jag skrev ju fel artist, jag menade Undantag med Bo Kaspers... Ibland går fingrarna fortare än hjärnan...
    Roligt att ni har samma utgångsmusik som oss!

• Fru Henax
    Grattis till ett lyckat bröllop och en härlig bröllopsresa!

Massor med jättefina bilder!
    En fråga bara... varifrån kom katterna?! Gulligt!
  • Emils fru

Fru Henax,
    Det var jättegulligt, på stället där vi gifte oss bor det två katter som var väldigt sällskapliga! Den grå katten gick före brudföljet och var med under vigseln och en del av fotograferingen. Den svarta katten gjorde bara ett gästspel under fotograferingen! De var så söta och lite kul eftersom vi har en katt därhemma!

• Ceasara

Vad underbara bilder. Vad otroligt vacker du är. Underbar klänning och perfekt frisyr. Klasiskt, underbart, precis som jag vill ha det.

• F l i c k a n

Jättefina bilder!! Men har du ingen bild där man ser dina ringar lite bättre..?? Nyfiken!

• jennysnartfru

Jättevackra bilder. Fin klänning du hade, ni var båda väldigt fina. Grattis!

• Emils fru

Tack allihopa för era inlägg! Jag kände mig verkligen vacker denna dag! Och lycklig! Jag hade träningsvärk i ansiktet dagen efter för att jag hade lett och skrattat så mycket!
    F l i c k a n: I bildgalleriet har jag lagt en bild med mina ringar så man ser dem lite närmare. I mitten är det min förlovningsring från Schalins och de två ringarna från sidan är från Indo Nordica i Gamla stan (Stockholm).

• Mi och Nez

Ditt bildgalleri synd inte nu, gå in under inställningar och välja att visa det

• Emils fru

Oops, nu har jag lagt till det!

• Emils fru

Mi och Nez, jag sydde upp min klänning med den klänning som du har i ditt bildgalleri som idé! Den är jättefin i original också men jag ville inte ha synligt tyll och paljetter som det är på originalet. Så jag sydde upp den istället! Bonusen var ju då att man fick den precis som ens kropp!

Svar på tråden Nu är jag Emils fru!