Vilken lins- glasögonstyrka har ni?
Hej undrar vad ni har för styrka.
Jag är 25 år och har -5,75 på mina linser. Och synen har inte stabiliserat sej ännu utan den forsätter att bli sämre... :(
Hur har ni det?
Hej undrar vad ni har för styrka.
Jag är 25 år och har -5,75 på mina linser. Och synen har inte stabiliserat sej ännu utan den forsätter att bli sämre... :(
Hur har ni det?
28 år -3,5 ena ögat och -2,25 andra ögat
22 år
-2,25 vänster 3,25 höger
men håller på att bli mindre nu.. skönt!
Har haft glasögon i 20 år nu..(är 28) och för tillfället är det -4.00 på vänster och -3.50 på höger på mina glasögon och linser
Men dom senaste dagarna har jag fått för mig att jag skulle behöva nya... så det om några månader kan jag kanske komma med nya siffror...
När jag opererade mig för 3 år sedan (LASIK), då nästan 28 år.
Hade jag - 6,50 & -6,75
Hade legat stabilt i cirka 2 år då.
Jag har - 6,75 och -6,25 och brytningsfel. Mitt försämras också stadigt, men det går saktare nu. Har haft glasögon i 18 och de första åren bytte jag glas en gång i halvåret.
Önskar bara att det kunde stanna upp...tänk om man bir blind till slut????
Trodde jag var ensam med mina höga siffror....
Novemberbrud2007
Hur är synen nu 3 år efter operationen?
Jag hade -4.25 och -4.0 pa mina ogon tills fram for 3 manader sedan! nu har jag perfekt syn!! Lasik = frihet!
Helt plötsligt känns det som jag har perfekt syn... 34 år gammal ligger jag på -2,75 respektive -3,25. Har dock upptäckt dygnetruntlinser nu och WOW - jag älskar dem! Men en laseroperation vore ju inte fy skam...
Fru Brorsson: höga siffror? Jag tycker inte att det är så farligt. Jag har -5.5 på ena och -4.25 på andra (är 29 år). Det ena ögat har faktiskt blivit bättre sedan jag slutade plugga, optikern sa att det ofta var så (för att man sitter med näsan i en bok hela tiden då?).
Jag känner en som har -9 och en med -11 på båda ögonen! Det du!
Jag funderar dock på laseroperation... Har en kompis som gjorde det och hon är helt lyrisk över att hon ser bra direkt när hon vaknar på morgonen. Dessutom är det ju inte bra för ögonen att använda linser för mycket (jag använder knappt aldrig glasögon...).