• stintan80

Ingen tärna = ingen möhippa?

Jag ska bara ha min dotter på 3 år som brudnäbb på bröllopet, min bliv man ska ha bestman.... men då mina gamla klasskompisar jag umgicks med förr i tiden bor spritt i landet,så tror jag inte det blir ngn möhippa...för hur ska de kunna veta vilka som är bjudna och kunna samla ihop de tjejerna?

• Svar på tråden Ingen tärna = ingen möhippa?
  • lillasmilla

Har du ingen nära väninna som du umgås med nu??
    Hon kan ju få ta del av gästlistan, och fixa något?
    De som inte bor alltför långt bort vill säkert gärna
    vara med?
    Jag hade inte heller velat vara utan, men det ska min
    tärna fixa (darrar av skräck... =0) )Hihi....
    Lycka till!

• lanovia 08

Vill de fixa en möhippa behöver de ju bara höra av sig till din blivande och få gästlistan.

• Ankan80

Jag tror inte det behövs en tärna för att det skall kunna bli en möhippa. På de möhippor jag varit på så har det inte varit det.
    Då har antingen en syster eller bästa kompisarna tagit tag i det hela.
    För att ta reda på vem som kommer på bröllopet har de pratat med brudgummen som lämnat ut en lista på "lämpliga" deltagare.
    Brudgummen brukar också i hemlighet veta vilket dag det blir för att hålla bruden hemma och ouppbokad.

• snuttungen

stintan80

oroa dig inte du, jag hade ingen tärna, men nog blev jag hippad ändå!

Kram kram

• Kakan Mascha

Precis, håller med Ankan80!
    Min blivande drog igång en svensexa till en av hans bästa vänner för ett tag sedan. Brudparet gifte sig borgerligt så de hade inga tärnor eller bestmens. Så, nära vänner kan nog se till att få all information de behvöer för att fixa något skoj!

Vi kommer inte heller ha tärnor eller bestmens, gifter oss borgerligt och kommer ha några "äldre" till våra vittnen, mor o far eller mormor och morfar tex. Men jag är inte ett dugg orolig för att vi inte kommer att få någon svensexa eller möhippa. Snarare tvärtom... =)

• lanovia 08

Det behöver inte alls vara tärnan som fixar möhippan. Jag har inte ens tänkt på den "regeln" förrän på senare tid. Har varit med och dragit ihop möhippor för kompisar några gånger då jag inte varit tärna. Iof har tärnan alltid varit med men inte mer ansvarig än någon annan.

Jag är inte ens säker på om min tärna vet om att det är hon som "skall" fixa möhippan. Är min sambos syster som fått äran att vara tärna. men jag är rätt säker på att någon annan tar tag i det om hon missar det.

• MSW

Min syster hade ingen tärna, och dessutom ammade hon.. Men vi hippade henne iaf (på initiativ av mig och några av hennes kompisar).. Ingen går säker.

• Idwill

Jag ska också ha dottern (6 år) som tärna. Men jag blev hippad på initiativ av min syster!
    För snart 2 år sedan gifte sig min bästa kompis när de var på rundresa i Brasilien. Alltså hade de ingen bestman el. tärna, men vi i "tjejgänget" fixade en möhippa ändå

Svar på tråden Ingen tärna = ingen möhippa?