• Skottdag07

Gitfe du dig en fredag?

Vi tänker gista oss på skottdagen 2008, vilket är en fredag.
    Vi inser att det blir en lite annorlund dag då man gifter sig kl.17.00 en fredag.
    Hur har ni andra gjort med fotografering och fest?
    Vilka tider har gällt?
    Har ni några särskilda tips?

• Svar på tråden Gitfe du dig en fredag?
  • Zozo

Inte en fredag, men en måndag där tisdagen var helgdag för de flesta, sa det kan väl ga pa ett ut??

Vi hade vigseln sent, ca 18.30, eftersom vigselförrättaren hade sitt ordinarie arbete innan. Detta gav ordentligt med tid till frisör etc eftersom manga var stängda pa mandagar eller bara öppnade efter 14.00...

Det som var liite joxigt för oss var att dagen INNAN var en söndag, sa att hämta blommor fixa leveranser för catering etc var inte helt enkelt.

För var del sa hade vi sedan middag, fest och övernattning pa plats. Sa alla skulle sova över ända och hade tagit ledigt minst en dag. Men det är klart, det är ju inte att göra det enklare för gästerna att gifta sig en vardag..

• valkyriana

Vi kommer att gifta oss 080808 som är en fredag. Vi gifter oss klockan 16, tar foton kl 14.
    Känns skönt att det inte kommer att bli stressigt (tidsmässigt)

• Äntligen är det min tur

Vi gifter oss också enfredag 080808!! Kl 15. Fotografering innan. Stället vi har middagen o festen på stänger kl 01 men vi får vickning då på natten. Sen ett lounchrum där vi kan vara efteråt.

Jag tror det funkar bra bara alla får veta i god tid

• Gasa

Vi gifte oss på en fredag. Den 31/8 i år. Vi hade då ett litet bröllop med dom närmaste men fotograf inom släkten hade vi och festen hade vi hemma. Gick hur bra som helst!!

• Gasa

Åh vi hade vigseln kl 16 med middag kl 18 ungefär....

• soon 2 b mrs T

vi kommer också gifta oss en fredag.. den 21 december i år kl 13. fotografering efter vigseln och lokalen får vi har hur länge vi vill ( nästan iaf - vi måste ha städat ur den tills på söndag eftermiddag.. )

• msb

Vi gifte oss på en fredag förra året i dec.
    Borgerlig vigsel hemma kl 14,fotograf kl 15 och festen började kl 18.
    Helt perfekt tyckte vi :)

• tolonta

Nej, men jag ska gifta mig fredag 1/8. Eftersom det är under semesterperioden så hoppas jag att folk ska kunna ta ledigt, men för att inte försvåra så har jag satt tiden för vigseln till 16:00. Alla som bor inom Sverige bor max 2 h bilväg bort, så vill någon jobba fram till lunch så ska de ändå hinna då, är min tanke.

Fotografering hade jag tänkt ta innan, jag är inte så skrockfull att min blivande inte får se mig innan... ca 5 km bilväg mellan kyrka och festlokal, tänkte att vi skulle börja äta vid 18-tiden ungefär.

Kommer funka finfint :)

Svar på tråden Gitfe du dig en fredag?