• malous

Studenter och bröllopssparande

Jag vet att det fanns en tråd i våras där vi diskuterade ekonomi för oss som är studenter men gärna vill gifta oss rätt snart ändå. Jag vet att jag då skrev att ett smart tips är att söka stipendier och jag vill bara åter påpeka det nu när det har fungerat för mig och min fästman.

Minimal insats (inget tidskrävande extrajobb) och vi fick 18 000 var= i princip hela brölloper ihopsparat på en smäll.

Rätt bra att testa, (speciellt om man inte har föräldrar som kan skjuta till pengar).

• Svar på tråden Studenter och bröllopssparande
  • rosalin

å, vad smart. Vad sökte ni för stipendier? Tycker att det är svårt att hitta sådanna som passar

• malous

Via vårt universitet, bara att fylla i och sedan delar de ut efter hur många poäng man tagit (krävdes lite luskande i om vi var kvalificerade). Antar att de flesta universitet har liknande och jag är förvånad över att det är så få som söker. Research och sedan fylla i- behövde inte ens motivera.

Det kryllar av stipendier därute, gäller bara att sätta sig och leta efter ett som man passar in på (använd exvis lycknis.se). Hur man än gör så tror jag att det går snabbare än att jobba ihop pengarna :).

Det är ju skattefritt om det inte baserar sig på en motprestation dessutom!

Svar på tråden Studenter och bröllopssparande