• Linda 2008

Inte helvit klänning

Ni som inte har helvita klänningar, utan mer cremefärgade eller beigea hållet. Vad har ni för färgtema? Tycker de e så svårt att hitta en bra färg som passar in med de cremefärgade och som även passar till allt vitt... Vill ju gärna ha en liten färgklick. Inte bara vitt o beige liksom... Snälla hjälp mig!:)

Linda

• Svar på tråden Inte helvit klänning
  • Mirri

Vi kommer ha creme/blått på vårt bröllop. Men då går cremefärgen lite mot det varmt gula hållet och inte mot det lite kallare rosa som det gör ibland. Men mest blått i olika nyanser kommer det vara.

• Kirsto

Jag hade iofs en grön klänning med tycker till ändå.

Jag tycker att det är fint med grönt (som i grönt glas, murgröna), turkos, rött, guld, brunt och rosa till. Massor av färg som jag tycker passar alltså. Fast inte alla tillsammans då...

• 17jan2009

Vi kommer att ha vitt, creme, guld och grönt. Vad är det som säger att man bara kan ha två eller max tre färger. Vi kommer antagligen att ha lite lite rosa som accent också eftersom det finns rosa detaljer i lokalen där vi ska vara.

Jag tycker att det är fint när det inte blir så stramt i färgerna utan kan få lite mer liv. Jag siktar på en känsla som är bohemisk men stilren... Får se hur det går med den kombinationen.

• Kirsto

17jan2009: Låter fint! Jag tycker att metallfärgerna alltid går bra att lägga till, oavsett om man har två eller tre eller fyra färger innan.

• Nemo nisi mors

Min klänning var inte helt vit. Den hette white diamond over light gold. Vi hade guld, mossgrönt och lila som färgtema. Ligger lite bilder i galleriet. Den vita dukningen i galleriet är dock en nyårs dukning som jag lagt in pga. en annan tråd. Det är den lila dukningen vi hade på bröllopet.

• Robbans tjej

Var på bröllop i somras där bruden hade en ljust nougat-creme färgad klänning. I midjan hade hon ett mörkare nougatbrunt band som också var det genomgående färgtemat. Jättesnyggt tycker jag!

Föreslår därför creme, nougat och guld! Både lyxigt och modernt!

Lycka till!

• thalia82

jag hade en champagnefärgad klänning när vi gifte oss i september, och vi hade alla dekorationer i höstfärger.
    Det var jättesnyggt med mörkt grönt, vinrött (bandet runt buketten) och guld till min klänning. Riktigt stärka färger, inga pasteller här inte. :) Bilder finns i galleriet.

• Tess 08

Jag har hittat en klänning som är rosa,
    jag har inget emot att man har andra färger än vitt!
    Lägger en bild i mitt galleri

• gossis

Vi ska ha creme, nougat och guld! Min klänning är ljus champagnefärgad!

• helenekl

Vi hade blodrött och guld som bröt av min ivoryfärgade klänning o makens svarta frack

• starfish

jag vill ha en vinröd klänning men det är svårt att hitta:(
    men jag har ju tid på mig ;)

• Fenixx

vi kommer nog ha med creme, guld, skogsgrönt.
    eller creme, guld, mörkrött. nåt sånt, inte bestämt oss riktigt än.

• starfish
    Fenixx skrev 2008-01-11 22:59:43 följande:
    vi kommer nog ha med creme, guld, skogsgrönt.eller creme, guld, mörkrött. nåt sånt, inte bestämt oss riktigt än.
    vad ska du ha för färg på klänningen då?
  • generalskan

Jag ska ha beige klänning så vårt färgtema är guld och rött.

• friis

Jag hade en champagnefärgad klänning (MS´s Aleena) och som färgtema hade vi guld, champagne och gammelgrönt. Det blev sååå fint!!! Jättenöjd!

• Alina o Andreas

hej hej! min klänning är champagne färgad. min kille kommer att ha en svart kostym men en viit tkjorta, champagne fuga o champagne näsduk. färgteman är då champagne/salvia grönt/vitt. buketten ät gjort av vitta rosor men lite gröna blad. inbjudningarna är champagne men en salviagrönt band på.

• Synthetic

Min klänning är ivory och nougat.. och sambon kommer nog ha svart frockcoat och byxa och nougat väst men vi vill få in en färg till förslag? rosa.. vinrött? grönt?

• MrsWelch

Min klanning ar ivory med lite svarta inslag, vart tema ar ivory&svart

Svar på tråden Inte helvit klänning