• Liinda_e

OT starta enskild firma

ska inte göra reklam kan jag ju börja med att säga.
    sitter nu bara i den himla blankett djungeln och förösker fatta.
    det sägs ju att det ska vara lätt att starta den enskilda firman...jo tjena lr hur!
    att driva firman blir en lätt match men att starta den ska vara ågren tydligen.
    ngn som har några handfasta tips om hur jag kommer egenom alla blanketter till bolagsverk och skattebolag???!!!
    för jag sliter av mitt hår snart

• Svar på tråden OT starta enskild firma
  • DetOrdnarSig

Jag har aldrig startar enskild firma men väl aktiebolag så jag har ju betat av en del blanketter i mina dagar. Något specifikt du undrar? Annars är väl mitt bästa tips att vara andas lugnt och ta ett fält i taget. Är det nåt du inte fattar hoppa över det så länge och så kanske det ger sig längre ner på blanketten vad de är ute efter.

• charmed

jag har enskild firma och min svärmor är the big boss på skatteverket,kom över till mig linda så går vi över till dom (bor granne) så hjälper hon (vi) dig

då har du det klart och kan helt omöjligt ha fel jag kan ringa henne så hon tar hema alla papper som behövs från sitt jobb

vad sägs??

• Liinda_e

jo det låter ju som en bra ide!
    men jag undrar lite oxå hur är det egentligen.om man bara fyller i lite hipp som happ...spelar det JÄTTE stor roll egentligen...
    typ det dära fältent vilka inventarier jag ska ha och vad värdet bneräknas bli...
    där kan jag ju fylla i hur mycket som hellst....
    men om jag skaffar det det närmaste året är ju tveksamt...

• Liinda_e

din mamma verkar hålla i mycket trådar hon.....hoppas hon inte sliter ut sej bara...

• Äntligen är det min tur

JA du välkommen in i byråkratidjungeln som egen företagare.... HAHAHAHA!!! Det kommer MER papper o fylla i... KOmmer du ha nån revisor? Fråga han elle hon iså fall!!!

Har inga tips, men lycka till!!!!

• charmed

näe der är min SVÄRMOR inte min mor

jo men du måste ju göra en beräkning som de vill ha med samt så måste du inte fylla i allt men du måste fylla i rätt för annars säger dom bara nej tack

• Liinda_e

ahaaa.jag har tagit mej egenom alla blanketter fram till moms och skatt nu...hoppas att det funkar...

• Fröken Figo

Liinda vad ska du sälja?

Det är inte reklam-fara på den frågan. Du kan ju bara säga produkten.

Svar på tråden OT starta enskild firma