Inlägg från: Lilla My |Visa alla inlägg
  • Lilla My

Ungefär hur mycket kostade/kostar erat bröllop?

Vi satsar på under 15k. Spännande att se om det kommer gå...

• Lilla My

Nej, 15k är 15000. K står för kilo som betyder 1000.

Men alltså, det blir inget stort, vi har gratis eller nästan gratis lokaler, planerar att fixa mycket själva...
    Fast 15000 är ju också en jämförelsevis liten budget.

• Lilla My
    Hedebris skrev 2007-11-28 21:27:52 följande:
    vår tårta går på 5700 :(
    Jäklar! Men det måste vara en jäkla tårta också....
  • Lilla My

Kanten, wow! Jag som tycker vi är så duktiga med våra 15000.

• Lilla My
    matteve skrev 2007-12-04 13:01:10 följande:
    Det känns som det är omöjligt att göra upp en budget innan alla delar har fallit på plats. Vi har bara bokat kyrka, lokal och präst.. men det är ju allt annat som kostar. Jag har exempelvis ingen aning om hur mycket utsmyckandet i lokalen kommer att kosta, brudtårtan, mat och dryck.. brudklänning? Våra föräldrar ser fram emot en rough budget, men oj, vad svårt.Hur gjorde ni? Utformade ni en budget först och försökte hålla er till den? Man kan ju aldrig vara riktigt säker på slutsumman, men hur gör man? Tips, tack!
    Jag tyckte faktiskt att BT:s butgetverktyg gav ganska bra hjälp på traven. Vi fick i alla fall hjälp med att se vilka utgiftsposter som finns och en hjälplig bild av vad priserna ligger på. Sen kan man ju ändra hur mycket som helst i den, lägga till och ta bort grejer, ändra vissa saker till "stockholmspris" osv. Sen kan man ju omöjligt veta vad slutsumman blir, och man kommer säkert hitta en must have-grej som kostar mycket mer än man räknat med. Men man får i alla fall en bild av vad slutsumman kan bli, och sen får man se till att ha lite marginal från det.
  • Lilla My

Wicks sa någon gång tidigare att de inte serverade någon alkohol, det drar ju ner kostnaderna en hel del.

Svar på tråden Ungefär hur mycket kostade/kostar erat bröllop?