Inlägg från: Kärlek ger näring åt själen |Visa alla inlägg
  • Kärlek ger näring åt själen

Ungefär hur mycket kostade/kostar erat bröllop?

Wicks. Jag måste fråga hur ni gjorde för att hålla kostnaderna nere? För vi planerar på ett litet bröllop. Alltså de allra närmaste familjen o vänner. Vi har räknat på ca 20 pers som kommer. Men jag blir liite rädd när man ser vilka summor ni andra kommit upp i :( Vi har sagt att vi inte vill ha något stort bröllop iom det inte känns rätt för oss. Men just nu så står vi helt stilla i vad allting kostar. och tiden börjar rinna iväg. :(

Tacksam för svar :)

• Kärlek ger näring åt själen
    Wicks skrev 2007-12-19 16:11:31 följande:
    Kärlek ger näring åt själen: nej vi serverade ingen alkohol, helt klart. det drog ner kostnaderna en del, men garanterat inte med 10.000 vi gjorde amten själv, gillade snarare. hade fläskfile, kyckling och massor med grönsaker. hade ett medeltids bröllopp så kläder osv var ju i det stuket. Men bröllopskläderna vart helt klart den dyraste utgiften, de gick på 3500 ungefär för oss båda + kläder till dottern. hade vi haft ett typiskt bröllop skulle jag säga att det hade blivit billigare snarare, just för att klädes utbudet är större då.i övrigt kostade dekorationer en del, men tja inte me rän några hundra.blombuketten gjorde jag själv av en oasisboll och massa plockade blommor.nu bör det dock sägas att vi fick en hel del prylar från svärföräldrarna, mat i form av potatis, färska grönsker samt massor med blommor.Det var helt klart en del pengar som sparades in så, men mest miljö.att lägga 15.000 på dekoration känns för mig helt främmande, det mesta går ju att göra själv om man vill.kläder bär man tänka på att leta så man faktiskt hittar det billigt (om det nu var preferensen), det finns ju hur många alternativ som helst.fläskfilen vi köpte kostade då kanske 50 kr gk eller nått sådant
    Aha okej! Nej vi hade inte iheller tänkt att ha alkohol på bröllopet då vi inte dricker särkilt ofta själva o dels för att min styvdotter kommer att vara det enda barnet där. Och vi menar på att dels är det för hennes skull och dels så känns det som om det alltid är någon som får lite för mycket innan för västen. Dekorationen har vi tänkt att vi skulle hämta ifrån naturen iom vi gifter oss på hösten så finns det gott om fina löv att dekorera med. Men jag står stilla i tankarna kring brudbuketten. Har lite idéer om hur jag vill att den ska se ut.
    Just nu ligger kostnaderna omkring 12,000 o då har vi räknat runt 2000 kr på mat. Men jag har kollat runt lite med familjen och där kommer vi få hjälp med att göra mycket mat själva.
    Vi kommer även att ha en chokladfontän istället för ett godisbord. Där folk kan doppa exotiska frukter o bär i chokladen. Detta var ett billigare allternativ men även ett roligare.

Tack för hjälpen :) Det är inte lätt att sitta och planera utan att få hjälp och råd ifrån andra :)

Tack än en gång
Svar på tråden Ungefär hur mycket kostade/kostar erat bröllop?