• Danielaa

va ni överdriver!!

Nu har detta gått lite för långt tycker jag! Det har vart mycke tjafs här de senaste om sajtens regler om reklam osv och vissa har valt att ta paus från sidan pga detta... (inget nytt för de flesta!)

Men vi behöver väl inte göra detta till världens största grejj och förstora upp det över alla breddgrader?? Jag tycker också jättebra om en av de personerna som jag vet har lämnat sajten just nu (och hon vet säkerligen om det också!) men samtidigt måste man kunna följa de regler som finns och blir det fel upprepade gånger så måste man tyvärr ändra lite på sig...

Så, snälla sluta nu, BT har inte dött ut å blivit kasst för detta, finns fortfarande alla andra bra saker kvar fortfarande och massor med andra trevliga människor att umgås med! Plus att de berörda säkert kommer tillbaka förr eller senare (förhoppningsvis! )

• Svar på tråden va ni överdriver!!
  • jenba

nej absolut inte, men jag vill bara förstå vad som gäller och inte. så man själv inte gjort något som man egentligen inte vet om. bara för att få lite koll på saker och ting.... kontrollfreak som jag kan vara.... :)

• Danielaa
    jenba skrev 2007-11-14 13:26:01 följande:
    nej absolut inte, men jag vill bara förstå vad som gäller och inte. så man själv inte gjort något som man egentligen inte vet om. bara för att få lite koll på saker och ting.... kontrollfreak som jag kan vara.... :)
    Självkalrt vill man veta så man inte själv gör fel... Inte de jag menar, de finns hur många trådar som helst om hur sorgligt detta e osv... Känns som de bara blir patetiskt snart...
  • jenba

jo det kan jag hålla med om..... bara allt är förstått från alla parter vad? varför? och hur? så ska det inte vara något problem. men det verkar vara så lätt att ta det personligt vissa gånger...

men du har så rätt så rätt :D

• Ickaflicka

Jag håller med dig Danielaa, de flesta av oss här är privatpersoner som vill dela tips och råd. Det finns även yrkesmänniskor här, som brinner för vad de gör, och deras äkta tips och råd uppskattas mycket av alla. Samtidigt är det både riktigt och skönt för oss alla att oäkta tips och råd, dvs reklam, inte finns på forumet.

Nu stryker vi ett streck över det hela och fokuserar på tips och råd och härlig bröllopsplanering!

• jenba

det tycker jag med!!!!

bra intiativ! :D (stavas det sådär??? ) hhihi

• Mrs Mommy

Tycker inte att reglerna är konstiga.
    Om man driver en sajt på reklamintekter vill man inte att företag sitter och gör reklam för sina tjänster gratis i forumet.

• Godisråttan

Vad är den stora skillnaden mot förut?(har inte orkat läsa det megalånga mailet..)

• johansdotter

Själv tänker jag forsätta tipsa om jag hittar bra saker...det är juh trots allt....som mest....kanske min ide...men inte mina saker...så ska juh inte vara ngn fara. =)
    Sen om man blir utslängd....så passar jag juh ändå inte här. =)

• fjutjur brajd
    Godisråttan skrev 2007-11-14 13:33:38 följande:
    Vad är den stora skillnaden mot förut?(har inte orkat läsa det megalånga mailet..)
    Såhär har jag förstått det:

Den stora skillnaden är väl egentligen att reglerna har blivit tydligare, om att reklam inte är tillåtet på sidan. Man får inte göra reklam (alltså tipsa om något som man själv har en ekonomisk vinning i) vare sig i forumet, på sin presentationssida, genom bilderna man lägger i sitt bildgalleri, i någons gästbok eller någonstans annanstans på sidan.

Men att tipsa om sådant man inte själv tjänar på är ju såklart fortfarande tillåtet, även genom att länka till sidor osv. Den som inte har något att tjäna ekonomiskt på något som rör bröllop behöver alltså inte vara orolig! Det enda man ska tänka på är att det inte är tillåtet att starta en tråd bara för att tipsa om något utan man får bara ge tips som svar när någon frågar. Och man ska då inte bara svara med en länk utan förklara varför man tipsar om det.

Om man däremot jobbar med bröllop på något sätt (fotograf, sömmerska, catering etc) så får man vara lite försiktig med vad man skriver så att det inte kan tolkas som reklam. Man får ju såklart ge tips utifrån sitt yrkeskunnande, men utan att hänvisa till sitt företag.
  • fjutjur brajd

Som svar på TS.
    Jag håller med! Vi vill ju inte ha ett forum där yrkesfolk tipsar om sig själva för att få fler kunder, utan ett forum där privatpersoner tipsar utifrån sina erfarenheter. Däremot är det ju självklart bra om t ex en fotograf vill tipsa om hur man tar bättre foton.

• Ickaflicka

Fjutjur brajd: Bra exempel på vad en yrkesmänniska kan bidra med utan att göra reklam för sig själv!

• Liinda_e

hej här är provokatör nr 1 misstänker jag.

vill bara säga att jag tycker INTE det är dåligt med regler.
    bara trist att en del inte känner att dom kan skriva ngt alls utan att bli anmälda pga av reglerna.

men jag lämnar inte bt jag ska minsann fortsätta njuta av alla bröllopsplaner!

vi syns häromkring.

• pallasathena

Initiativ stavas det, om du ville veta. =)

Och håller också med TS...

Appropå det fjutjur brajd sa om att man som företagare får vara lite försiktig med vad man skriver - det är ju framför allt de som måste sätta sig in i reglerna och det gäller helt enkelt att vara professionell.

Svar på tråden va ni överdriver!!