• lillapinglan

Tärnans klänning

Har en kompis som bor utomlands och som gifte sig för ett år sedan. Hennes tre tärnor hade då svarta klänningar, något jag verkligen fastnade för. Korten på hela bröllopsföljet var väldigt snygga där bruden stack ut med sin vita klänning. Hur bannlyst är detta i Sverige och i kyrkan? Vill ju ha ett klassiskt kyrkbröllop, men gärna lite speciellt...
    Vad tycker ni? Vet ni någon som haft det i sverige?
    ge mig feedback..

• Svar på tråden Tärnans klänning
  • lillapinglan

lilltjejan:
    Sjukt snygg klänning...

• lilltjejan

tack

tärnorna är jätte nöjda..

• maramis

Lilltjejan: Superfina kläningar!!!

Lillapinglan: Jag har också planer på att låta tärnorna ha svarta kläningar. Ska sy upp breda broderade beiga sidenband i thailand som ska matcha killarnas slipsar.

Om man har svarta kläningar kan tärnorna välja en modell som passar just deras kropp + att det finns ett stort och billigt utbud (bra om man är student...)

• AnnaochHenrik

Mina tärnor ska ha svarta klänningar! Jag har redan köpt klänningarna, det kommer bli hur fint som helst! Vi har färgtema svart, vitt och rött, så det passar väldigt bra! När jag berättade om det i brudklänningsbutiken sa hon "vad trendig du är. Vi har haft svarta tärnklänningar på de två senaste visningarna vi varit på" Så nu är man visst trendig också

• lilltjejan

jag valde svart för att ja aldrig i livet ville tvinga på mina tärnor rosa klänningar eller ett silverfodral... vi har rosa, vitt, svart å silver som färger..

Svar på tråden Tärnans klänning