• Nataluskan

Jobb

Vad jobbar du med/som?
    Kul och se lite vad det finns för olika yrken...

Och så funderar jag starkt på att byta, just nu är jag på ett halvstatligt ställe, arbetet i sig är väl helt ok men inte kontoret, för stor åldersskillnad och egoism, ja enkelt uttryckt så är stämmningen inte den bästa, man vet inte vem man kan lita på och det är ett litet kontor i en större organisation ...

• Svar på tråden Jobb
  • MissLovely

Jag arbetar som butiksbiträde i en klädbutik, men ska börja plugga på högskolan till hösten.

Förstod att du jobbar på kontor, men som vad?

• lilltjejan

Jag arbetar med hästar å gör allt som har därtill att göra, kommer inom kort även ta lastbilskort så jag kommer sen att kunna köra dottern till min arbetsgivare på tävlingar inom sverige å övriga europa

• 2008-08-09

Jobbar som läkarsekreterare och trivs grymt bra med det!

• Tess 08

Jobbar som florist, jätte roligt och stimulerande men tungt!
    //Tess

• Humlanekerö

Jag jobbar som konferensvärdinna!Kul o ombytligt jobb som jag trivs med!Blev just fastanställd,känns kalas!

• Tooticki

Jag pluggar till speditör, roligt, omväxlande, det fnns massa jobb och goda möjligheter att klättra på karriärstegen!

• Lajsan

Jag jobbar som inköpare (matprodukter).

Men skulle vilja jobba som typ receptionist/konferensvärdinna.

2008-08-09 Läkarsekreterare verkar vara eftertraktat nu. Vet du hur lång utbildning det är för att bli det?

• 2008-08-09
    Lajsan skrev 2007-11-14 17:43:27 följande:
    Jag jobbar som inköpare (matprodukter). Men skulle vilja jobba som typ receptionist/konferensvärdinna.2008-08-09 Läkarsekreterare verkar vara eftertraktat nu. Vet du hur lång utbildning det är för att bli det?
    Eftertraktat? Det visste jag inte.
    Jadu, jag tror att det finns olika. Vet inte än om de har börjat med högskoleutbildningen, det var tal om det.
    Men jag gick en KY-utbildning (finns på lite olika ställen runt om i Sverige) och den var på 3 terminer.
    1 termin på skolan, 1 termin självstudier och 1 termin praktik. Suveränt!
  • Lajsan

Det var inte farligt med 3 terminer! Det kanske man skulle kolla upp.
    Ja det finns jättemånga såna jobb nu på jobbsiterna.

• 2008-08-09
    Lajsan skrev 2007-11-14 20:19:22 följande:
    Det var inte farligt med 3 terminer! Det kanske man skulle kolla upp.Ja det finns jättemånga såna jobb nu på jobbsiterna.
    Tyvärr så är det ju total "torka" på jobb här uppe där jag bor. Nu är inte detta något problem för mig längre dock då jag ÄNTLIGEN har fått fast anställning!! *yippie*
Svar på tråden Jobb