• lillan31

Filmning av bröllop.....

Är det någon som planerar att få sitt bröllop filmat eller som har anlitat någon som har filmat, och vad är normalpris för det i sådana fall?

• Svar på tråden Filmning av bröllop.....
  • vitamina

jag vet en väldigt duktig , vart i landet bor du?

• Skottdagen2008

Vi ska be en släktning som tycker det är kul.

• vitamina

ok jag vet en kille i lidköping. han har ett företag, han är jätteduktig filmfotograf. men det är ju en bit =)

• lillan31

ok, kanske lite långt ifrån örebro, men rent prismässigt, vad kan man förvänta sig att det kommer att kosta?

• avil

vi har videokamera,med stativ o fjärrkontroll.
    Vi kommer att rigga upp den......

• Godisråttan

Kan man inte be en släkting filma lite?Vi har en sådan Sony digital filmkamera. Borde väl funka?

• lillan31

jo, det kan man absolut göra. fast jag har så få släktingar så jag har inte "råd" att offra en till den uppgiften Dessutom tror jag ingen av dem VILL filma bröllopet, då jag tror det kan vara svårt att både vara avslappnad gäst som har kul på bröllopet och samtidigt filma.

• ILuv2BwU

Vi har ett foretag som ska filma vart brollop. Och for 3st kameror + kameraman inkl redigering osv sa tar de 4000kr for att filma vigselceremonin. For att narvara hela dagen tror jag att det lag runt 10000. Jag bor i norra Sverige och tror att i jamforelse med storstaderna sa ar det relativt billigt.

• lillan31

ja, det var lite billigare än vad jag har sett här där jag bor.... jag skulle ha stannat i Norrland!!

• ILuv2BwU

Ja det ar dar man ska bo....om man tycker om "istiden" och det deprimerande morkret 9man/ar =)

• ILuv2BwU

Det ar darfor jag bara spenderar 6man/ar dar och resten i ett soligt och varmt land for att kompensera..hahaha

• avil

hahaha.........ja,jag bor också i istiden/norrbotten!! med mörker 9 mån /år. Inte kul alla gånger ......

• lillan31

haha, jag det är sant...så vid närmare eftertanke, jag stannar nog där jag är nu istället, och betalar lite extra för filmningen

• ILuv2BwU

Den dar solen kan vara vard de extra tusenlapparna...
    ...tank pa att du kommer att se brunare ut pa dvdn =)

• avil

hehe,lillan,antagligen ett klokt val ........

• snofsan
    vitamina skrev 2007-11-16 00:05:44 följande:
    ok jag vet en kille i lidköping. han har ett företag, han är jätteduktig filmfotograf. men det är ju en bit =)
    hej jag bor typ bara nån mil i från lidköping.

vad tar han för pris?
  • Liinda_e

min bror filmade,men vi har inte sett den ännu...spännande

• Fröken Figo

Vi ska hyra in filmare...

Ska försöka ordna det imorn eller på fredag.

Vad betalar ni andra för professionell filmning av hela dagen?

Svar på tråden Filmning av bröllop.....