Har du fått din bröllopsklänning uppsydd? Vad kostade det?
Jag undrar vad ni som har sytt upp er bröllopsklänning fått betala? Jag vet inte vad som är rimligt...
Jag undrar vad ni som har sytt upp er bröllopsklänning fått betala? Jag vet inte vad som är rimligt...
vad menar du med sytt upp den?? sytt den från grund eller sytt upp nederkanten?
Jag menar sytt den från grunden...
min sömmerska som endast ska sy in min och fålla upp den och tar 300 kr i timmen, hon säger att en klänning brukar kostar cirka 5000 kr att sy upp, exkl tyg.
Min klänning kostar 15000 inkl tyg. Det är niklas skräddare som syr den. Han var med på bröllopsmässan på Grand Hotell förra året, hans kreationer fanns både på konferencier Linda Bengtzing mfl. Han är superduktig, men eftersom han är ett känt namn så kostar han mer. Men klänning blir fantastisk. Den är beräknad klar till jul.
Jag betalar bara 5000 SEK! (inkl tyg)
Tycker det är ett riktigt kap.
Klänningen är i thaisiden och jag får bestämma hur mkt som helst själv: hur mkt tyg till kjolen, utformningen osv. Jag får komma till butiken och prova deras "provklänning" hur ofta jag vill (springer dit varje gång jag är hemma) och det tar 3 veckor att sy upp efter beställning. Innan den är helt färdigsydd får jag prova den igen så den blir perfekt sydd efter min kropp.
Ända kruxet jag har är att jag måste gå ner i vikt innan jag beställer den... Jag ska beställa den om 6.5 kg
$700 inkl. tyg