• 2008-08-09

Har jag valt fel?

Börjar undra om jag har valt fel tärna..
    Alltså hon jag har valt är min barndomskompis och vi är som systrar, jag älskar henne verkligen. Problemet är bara att hon så länge jag kan minnas blir lite...."konstig" när hon träffar en kille. Alltså då vill hon aldrig hitta på något, och när hon väl VILL det så är det BARA par-middagar osv...

Dock så är hon ju som sagt som min syster så det var självklart att jag ville ha henne som tärna...
    Nu har hon dock nyss träffat en kille och det är nog ca 1 månad sedan jag pratade med henne..känns så HIMLA trist..
    Hon var jätte-ivrig i början när vi berättade att vi skulle gifta oss, ville hjälpa mig med att pyssla osv.
    Nu vågar jag nästan inte prata om bröllopet med henne, då hon ser rätt uttråkad ut..

Jag vet väl innerst inne att det här går över om någon månad...och jag vet ju också att mitt bröllop omöjligt är lika viktigt för henne...men jag behöver någon att ventilera planering med, någon mer än m2b.

Antar att jag nu får höra att jag ska prata med henne om det här....och det VET jag att jag borde göra...men HUR säger jag det?..

Usch, det är känns så tråkigt..
    Blir ju inte heller bättre av att min "andra" bästis var här och hälsade på förra helgen, hon bor långt härifrån och det var dels därför jag inte valde henne som tärna, sen ville jag bara ha 1 också.. men nu när hon var här så frågade hon hela tiden om bröllopet, hur det gick m.m. FAST att hon har det "problematiskt" i sitt eget kärleksliv just nu..

Ja, vad långt det här blev då... men som sammanfattning så gör detta mig lite ledsen..

• Svar på tråden Har jag valt fel?
  • Julienne

Du frågar om du valt fel, men som jag förstår det så är det inte direkt tal om att byta tärna, eller?

Kanske kan du fråga din tärna om hon fortfarande är intresserad?
    Sen tänker jag att du kanske kan ventilera planering med din andra bästis så länge, hon verkar ju tycka det är kul. Du skriver också att du "vet innerst inne att det här går över om nån månad", så det kanske bara är att vänta ut henne.

• 2008-08-09

Nä jag kan väl förmodligen inte byta...det skulle såra henne något fruktansvärt..
    Ja, jag vet inte riktigt vad jag vill. Som du säger så får jag väl vänta ut henne.. känns bara lite tråkigt att hon inte finns där för mig nu.. erkänner, jag tänker lite egoistiskt i detta...

• 2008-08-09

Åh, idag var hon "tillbaka"! Började helt plötsligt att fråga en massa om bröllopet, klänningen hon ska ha osv! Jisses vad glad jag blev!

• Miss Blue

Känner igen fenomenet...
    Min tärna var oxå jätteentusiastik till en början men är nu ganska ointresserad..
    Dessutom verkar hon inte vilja få en håruppsättning och vara med hos frissan och mysa som vi sagt..
    Är rätt besviken faktiskt....om man inte kan ställa upp kanske man ska tacka nej istället?
    Visst har hon en son (som då kommer vara ca 1,5 år) hon menade på att hon inte ville vara ifrån honom hela dagen (eftersom dagen blir rätt lång). Men jag föreslog att hon kunde vara med på morgonen och kanske åka hem en sväng innan fotograferingen, men jag vet inte om jag fick nåt gehör..
    Det är ca 9 månader kvar så jag försöker ha is i magen och inte säga något, hon hinner ändra sig massor av gånger.........

• GME76   080802

Som tur är är 9 månader lång tid, så när sonen är 1,5 så kommer hon nog tycka en hel dag utan honom är riktigt skönt . Nu är han bara en liten hjälplös bebis som är svår att skiljas från en längre stund. Så det kommer förhoppningsvis ge sig med tiden.

Skönt att det verkar bättre nu TS .

• Miss Blue

Jag försöker intala mig det!
    Jag har själv en son som är ungefär i den åldern nu, så vet att det kan vara skönt att inte vara mamma en dag!
    Det finns ju faktiskt en pappa oxå!!!!!!
    Hennes man ska ju inte direkt vara med hos frissan!!!!

• 2008-08-09

Åh jag längtar tills morgonen på bröllopsdagen!
    Jag ska sova över hemma hos mamma och pappa och göra mig i ordning där, då det är nära till kyrkan. Min tärna (som även är frissan) bor huset bredvid så hon kommer över tidigt tidigt, sen ska vi mysa hela förmiddagen med lite gott att äta, göra mig i ordning osv! Mina 2 systrar kommer också dit så min tärna kan fixa dem lite fina i håret också!

Svar på tråden Har jag valt fel?