• jennysnartfru

områdesindelning suger

Jag tycker BTs områesindelning suger. Förr kunde man söka på område, men om man söker på Sthlm, så finns det 7 inlägg, och då är det endast de där det står Sthlm i rukbriken.
    Jag vill ha tillbaka den gamla versionen. Nu måste man ju alltid skriva att man behöver tips om något och i vilken stad och glämmer man det får man genast en fråga om var man bor etc. Går man i i forum så står det bara vem som skickat men inte vilket område det gäller. Om jag ska gifta mig i Sthlm kanske jag inte har så stor nytta av tex tips från Jönköping etc. Snälla kan ni inte fixa detta!!!!!!!!

• Svar på tråden områdesindelning suger
  • Pumpkin

Fast meningen är ju att trådar som handlar om att man t ex vill ha tips om fotografer/florister/butiker i Stockholm ska läggas under just den medlemsgruppen. Sen att alla medlemmar inte gör det (än) är ju svårt att påverka.

Men jag ska framföra din (och eventuellt andras?) åsikt till redaktionen

• Fru Cinderella

Jag stör mig på att förut hette det Norrköping/Linköping vilket var något irriterande. Med tanke på att man bodde i Linköping och att det dessutom är en större stad men kom efter Norrköping så när man hade lagt inlägg om Linköping så kortades det av så det stod bara Norrköping.

Ni finns inte ens Linköping längre, ledsen BT men det är riktigt dåligt!

• Akvavit

Jag sällar mig till de som tycker att områdesindelningen inte är bra.
    Grejen var ju att förut hade man ju alla ämnen inom respektive områden, då kunde man ju klicka i att man ville kolla alla inlägg i text "blommor" i tex "Dalarna". Nu får du göra en sökning i området "Dalarna" och hoppas att dina sökord funkar.
    Eller söka på Dalarna i "Blommor" och hoppas att du får upp det. Det var lixom dubbla funktioner, superbra! Saknar det mycket, nu är allt så rörigt! Ska allt som handlar om Dalarna ligga där, som tips om blomsteraffärer, blandat med festlokaler och frisörer gör det mycket mer svåröverskådligt. Och då spelar det ingen roll om alla gör det eller ej.

Varför inte göra som det var förut, att ha möjligheten att välja ett område inom varje bröllopsämne? Förstår inte varför det togs bort när det var så bra.

• Pumpkin

Tråden är vidarebefordad till redaktionen

• aprilsolen

Jag tycker också att det var mycket, mycket bättre förut. Förstår inte alls varför man tagit bort områdesindelningen.

• Pumpkin

Anledningen till att det ser ut såhär är för att man har gjort som det ser ut på FL, så mkt kan jag säga i alla fall.

• Akvavit

Jag inser också att det ska se ut som FL och det är därför det är gjort så, men trots allt har ju FL och BT lite olika syften och då får man väl se till att anpassa siterna så att de funkar för sina respektive användningsområden.
    På BT finns det skäl att ha kvar det på ett annat sätt än på FL där områdesindelningen är mer för att "träffa" folk från sitt eget område, här vill vi ju kunna få och ge specifika tips inom olika områden....

Inget påhopp på dig Pumpkin, knappast ditt fel!

• Pumpkin

Jag förstår precis hur du menar Akvavit!

• fjutjur brajd

Jag tycker också att områdesindelningen var mycket bättre förr. Det var ju perfekt att kunna välja att få alla tips om t ex blommor i ett visst område. Nu kan man visserligen hitta alla tips om ett visst område (om folk la in tipsen där) men då blir de ju inte sorterade utan det blir tips om fotografer, festlokaler, florister osv blandat... Det känns som en klar försämring.

• Limbolight

Här är en till som saknar den gammla områdesindelningen.
    Var mycket bättre förr!

• Communityansvarig

Indelningen vi hade som ni säger sina fördelar, men rent tekniskt var det inte lika bra. Det blev helt enkelt svårt att indexera och systemrera på ett funktionellt och säkert sätt, lösningen vi valde gjorde i all fall att vi kunde ha kvar områdesindelningen. Men det här är ett ständigt utvecklingsarbete och jag tar med mig de här synpunkterna i det fortsatta förändringsarbetet

• Akvavit

Jag kan förstå att det rent implementationsmässigt är enklare på detta sätt, men jag tror inte att områdesindelningen som den ser ut nu kommer användas på det sätt ni vill om den inte ändras.

Jag tror de flesta kommer välja att lägga inlägget under ämnesrubrik, tex "smycken" för att på så sätt hamna inom rätt intresseområde, hellre än att lägga det på rätt geografiskt område där det lätt skulle tappas bort i mängden.

• jennysnartfru

Grupp, rubrik, ämne är det enda jag kan välja när jag gör ett nytt inlägg.

• Pumpkin

Ja, det är det enda vi alla kan välja numera

jennysnartfru skrev 2007-11-27 14:19:51 följande:
    Grupp, rubrik, ämne är det enda jag kan välja när jag gör ett nytt inlägg.
Svar på tråden områdesindelning suger