Vi ska det temat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gud vad roligt att du och jag kan utbyta idéer!
"Lyx på landet" har jag kallat det hittills.
Vi håller till i en fin men rustik lokal mitt i skogen! Det är höööögt i tak, stora träbalkar till golv och stora gamla fönster. Ljust och vackert men inte "fiiint" utan mer rustikt som sagt.
Vi ska dekorera med björkris och rosor tror jag. Eller nån annan snittblomma (kommer kosta skjortan men det är det värt) och jag älskar skogen och Dalarna så det fanns ingen möjlighet att gifta mig nån annan stans. Där jag vill vara mitt i skogen finns ingen riktig herrgård (eller nja,... diskterbart men ingen som passade mig iaf) och vårt ställe ligger intill en stor fors. Otroligt vackert.
Vi kommer ha en annan lokal till brunch och grillning resten av helgen: i en gammal kvarn! Och en lunch blir i mina föräldrars hus i närheten. Så det blir variation, nya miljöer trots 3 dagars bröllop. Och bröllopslokalen kommer vara orörd och osedd innan den stora dagen. Färdigdekorerad (fixas av cateringfirman + floristen)
Så landet-känslan kommer finnas eftersom vi är mitt i skogen. Verkligen vischan (fast utan kor och djur så det luktar inte götsel eller så, det är verkligen urskog. Milsvid utsikt. Lugnt och grönt. Mitt lilla paradis helt enkelt)
Och lyxen kommer från:
1) äkta champagne i en ström hela helgen för alla 120 gäster. obegränsat. även under middagen för de som vill ha och senare i baren... champagne är en sån bra stämningshöjare!
2) lyxiga chokladpraliner. Både i askar till gästerna och sen på stora fina fat placerade i festlokalen. Bara att plocka precis när som helst
3) välkomstkorgar till gästerna på deras rum (de kommer bo i stugor eller i en gammal herrgård intill festlokalen. Lite utspritt men alla kan ta sig dit till fots inom 1 min från festlokalen) i korgarna kommer det finnas frukt, choklad, bubbelvatten, kanske några kakor och annat smått o gott.
4) vi bjuder på jättefina mattillställningar. Allt är caterat och det blir välkomstlunch hos mina föräldrar. Grillning av älg och lite annat på kvällen. Bröllopsmiddag: vi bjuder på frukost + lunch + bröllopsmiddag. Och söndagsbrunch. Och brunchen på söndagen kommer vara amerikansk med blueberry pancakes, ägg o bacon, frukt, apelsinjuice osv.
Vad är det mer vi gör för att lyxa till det i skogen?
Avancerade blomsterarrangemang som sagt. Björkris och rosor... i mängder! Även i kyrkan. Blir dyrt men eftersom festlokalen är förhållandevis billig känns det ändå motiverat.
Det blir underhållning också, helt surprise, ingen vet nåt, inte ens min familj. Nån form av trollkarl, nån komiker, magdansare, eldslukare... för att få fart på middagen. Och även live band som avlöses med DJ. Öppen bar hela dagen. Lite lyxig vickning: hamburgare och sånt. Massor av tårta... jag vill äta 3 bitar! Är helt tårtgalen... måste finnas så man kan ta flera gånger. Och sen tar jag gärna med lite tårta till bröllopssviten senare. M2b o jag är tårtfantaster
Under middagen blir det lotteri också. Alla gäster får en lott i sin lilla ask och så har de chansen att vinna lite fina lyxiga priser.
Så röda tråden blir lyx. Och landet kommer omge oss...
Kan inte vänta!
Men gud vad kul det är att planera bröllop!!!!!! Skulle kunna göra det på heltid. Otroligt kul. Och våra inbjudningar har jag designat så de ska spegla temat. De spelar på landet med ett vackert grönt natur-nära mönster (speciella designark jag hittade) och kommer fästas i ett tjockare kort från Calligraphen med guld-grejer. Vet inte vad de heter. Varje kort har gästernas namn på (fixar allt med datorn).
Vad tror du?
Vi måste verkligen utbyta idéer du o jag