• Finbom

    Hemligt bröllop.. När blir Svensexan?

    Hej! jag kommer vara marsalk på ett bröllop som är hemligt, dvs gäster kommer bli inbjudna i annat syfte med bröllopet som överaskning... Och jag känner min plikt att anordna en svensexa.. men jag kan ju inte lägga den före brölloppet för då kommer ju alla att ana något..
    är det fel att ha svensexa efterhand eller ska man skippa den?

    MVH. Magnus

  • Svar på tråden Hemligt bröllop.. När blir Svensexan?
  • Lady o Lufsen

    Nej, det är inte fel att anordna den i efterhand...det finns ju inga alternativ eftersom det är hemligt...Jo, att skippa den förstås, men det låter ju synd

    Finns tjejer som av olika anledningar väljer att ha en "Fru-hippa" efteråt, istället för möhippa innan...

  • pudan

    Jag har varit på ett par överraskningsbröllop av typen du pratar om och inte i något fall har det varit nån möhippa eller svensexa. Jag tycker du ska prata med den blivande bruden och höra vad hon har att säga om det hela.

    Lycka till!

  • ILuv2BwU

    Jag tycker absolut att ni kan ha den i efterhand....men som sagt gifter man sig i hemlighet sa kanske en av anledningarna ar att man vill komma ifran allt va firandet innebar. En ide kan ju vara att prata m bruden i forvag bara for att stamma av.

  • avil

    tycker inte du ska ordna nån alls! har man ett HEMLIGT bröllop så är väl syftet ofta lite att slippa "allt trams " som har med ett "traditionellt" bröllop att göra.......
    så ser då jag på saken!

  • Finbom

    Wow. grymt aktivt forum. TACK!

    Ska snacka med bruden för att känna av läget-

    MVH. Finbom

Svar på tråden Hemligt bröllop.. När blir Svensexan?