För mycket är aldrig tillräckligt.
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
Vi gav bort en flaska Jacquard på nyår. Kom över några billiga flaskor på flygplatsen i Frankfurt. Annars drack vi Bollinger på nyår.
Gott nytt åar Ladies!
Låter som om ni har haft det fantastiskt!! Härligt att läsa om. Själv är jag fortfarande bakfull efter våra eskapader på nyår!
Middagen blev otroligt lyckad och maten fantastiskt! Jag rekomenderar alla att ha med sig en tvättäkta kock på köket, succé raten blir SÅ mkt högre...
Vi var som sagt 12 st och blev 4 till vid ett tiden, igår bar jag ut 26 fl vin, 1 vodka och 24 ölburkar... champagne fl blev lämnade utomhus då vi var ute och kollade på raketer.. allt för mkt för stackars lever som nu gör livet surt för mig!!
Idag ska jag hem och käka och sedan till elexia och träna då vi fortfarande inte har badrum! En vecka till räknar jag med...
Gemma, hur går det med magen?
Jag drack Lanson Gold Label 1996.... Digg, digg, digg!!
Gemma, vad kallar de den Kinesiska "champagnen"?
Kommer inte ihåg vilken vi drack, en flaska bollinger blev det, men sen provade vi en ny sort som var jättebra. Den var köpt utomlands och jag kan verkligen inte komma ihåg namnet!
Margaux
Egen kock - ja det vore något det... fast jag brukar få prestationsångest om jag ska laga mat till kockar så det är nog tur att det inte är någon i innersta vänkretsen som har det yrket.
Har gått en vända på stan och handlat lite kläder, väldigt lite folk - jätteskönt!
Och vi drack två flaskor Taittinger, minns dock inte vilken årsmodell :)
Margaux - my goodness! Att ni fick i er allt det där! Låter som ett mycket trevligt upplägg med en egen kock, lyxigt värre!
Stånk och stön, nu är vi klara för idag. Har tvättat, packat ner grejer i kartonger samt rensat ut kläder och på vinden som vi lassat ner till Myrorna. Nu har vi precis ätit min goda chili con carne och kopplar av med hemmagjort blåbärsvin (från fästmannens morfar i julkapp, faktiskt ganska gott!) och Nord och Syd.
Berlin var toppen som sagt, bodde på fina gamla Savoy. Njöt av riktigt tysk mat som goda korvar, sauerkraut, och öl förstås. Första kvällen kom vi fram sent och gick för en sen måltid till ett riktigt fint ställe, en gammal konstnärs "kneip" - pub, som låg nära hotellet. Dagen därpå promenerade vi bort till en underbar villa som hyste ett kafé i Wienerstil, tänk stuckaturer, stora speglar, mörkt trä och högt i tak. Åt jordens godaste brunch och sen gick vi en vända för att upptäcka stan.
Det har blivit mycket promenerande, ett par muséer, mycket glühwein (ett måste i det ruggiga vädret).
Andra kvällen åt vi på en helt fantastisk fransk restaurang! Kändes som att vara i Paris då alla i personalen var fransmän. Yves Saint Laurents stamställe i Berlin var det också. Det blev klassisk fransk husmanskost: entrecote, frites och béarnaise. Rött vin, chokladmousse och kaffe på det.
På nyårsaftonen passade vi på att shoppa då det var enda dagen affärerna hade öppet. Sm vanligt blev jag bräckt när det kommer till skor - han handlade två par, jag fick nöja mig med ett par stövlar då det var allt jag hittade.
På kvällen blev det femrätters på en relativt ny gourmetrestaurang, fusion style. Helt okej, men inte superbra. Vi satte förutom skumpan i oss bla. vaktel, halstrad firre, oxfilé och chokladsufflé. Tolvslaget närmade sig ochvi som hade tänkt titta på fyrverkerierna vid Brandenburger Tor ångrade oss snabbt när vi väl kommit dit pga av allt smällande, kylan och folkmassan. Det blev en taxi till hotellet och hotellbaren istället.
Igår åt vi ännu en mysig frukost på fina stället och njöt av att sitta inne i värmen och titta ut på de stora snöflingorna. Sen Judisches Museum som var otroligt fint och arkitektoniskt häftigt, afternoon tea på ett pampigt gammalt hotell, currywurst och öl och sen flygplatsen.
Som ni kanske förstår var det ganska skönt att gå och träna i dag :) Blev dock lite förvånad för vågen visade på mycket mindre än jag trott efter alla dessa utsvävningar.
God morgon tråden!
Mmmm, gnistrande sol. Ska passa på och promenera och uträtta massa massa ärenden. Skönt! Slipper också den dumma tygmarknaden som jag var på igår IGEN, i morgon ska jag dit, förhoppningsvis en sista gång, att de ALDRIG kan få rätt på grejerna?
Förhoppningsis: Armar är ett elände. Jag lyckades ha sönder min handled när jag datade för mycket, och nådastöten var en veckas nedrivande av tapeter... sen tog det ett halvår innan jag kunde använda den igen. Vila, vila, vila bara. Patience!
Amelle, låter otroligt häftigt med nyår i Berlin! Jag älskar tysk mat och i Berlin har jag varit på tok för lite, två korta gånger innan muren föll. och så precis efter. Har förstått att det är hur vackert som helst på sina håll. Och vågen som visade för lite - låter helt osannolikt. Du kanske också har en liten jordnöt som snor åt sig maten..? Viktig fråga: Shoppade du? Shoppingen i Berlin är ju härlig. Minns speciellt en massa skoaffärer, var det likadant nu? Och ser man fortfarande jättestor skillnad på de delar som tidigare varit öst?
Margaux, tack, i magen är det full aktivitet. Skrev ju om vår lilla flukt som vi hade igår på sjukan... om du scrollar lite bakåt så får du aktuella jordnötsdata. Den låg till en början och sov med ena armen i en helt omöjlig vinkel som jag bara sett hos en annan person - mannen.
Kinesisk champagne heter "shambin", vad märkena heter har jag förträngt men flaskorna ser naturligtvis vilseledande festliga ut... och sen känns det som att svälja en nagelfil ungefär.
Mannen var strålande lycklig igår kväll efter jordnötsflukten och väldigt pratsam, han kan annars vara en smula inåtvänd. Han visar också hälsosamma tecken på att vilja komma hem tidigare och eventuellt kräva mer semester och så vidare. Tror att det blir bra det här. Men det där är nåt de har i familjen... han sa att han aldrig upplevt att hans pappa tagit en enda sjukdag (mannen har tagit två st på tretton år och då tvingade jag honom).
Kram, G
God Morgon
Idag snöar det - mycket!
Gemma
Nu blir jag mer än nyfiken, hur kan man skada handleden av mycket datande? Misstänker att jag tolkar det fel men ändå...
Berlin var en jättefin stad när jag var där, det var visserligen länge sen nu. Var där sommaren efter att muren föll så det är nog mycket som ändrats sen den.