• Gemma

För mycket är aldrig tillräckligt.

God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)

• Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.
  • Amelle

I London lär det ju knappast vara något problem att hitta :)

• Lapinette

Ikväll bör jag nog jobba lite, stryka (hade tvättstugan igår) samt gå förbi Telenor och titta på en ny mobil. I övrigt blir det nog fläskfilé med ugnsrostade grönsaker till middag. Ikväll har jag det träningsfritt.

• Amelle

Måste erkänna att jag är sämst i världen på att stryka. Gör det bara i absolut nödfall och försöker använda andra kläder istället. Fästmannen är mycket bättre på det så jag brukar överlåta det åt honom. Särskilt svårt är det att stryka karlskjortor, försökte stryka hans skjorta en gång när han skulle komma hem sent, tror jag höll på i en halvtimme och det såg för jäkligt ut...

• Gemma

Hallå! Nänä, här liggs inte och krystas. Har varit och simmat idag och sedan mest såsat på soffan, det har regnat och varit strax över noll grader idag. I eftermiddags åkte vi på rutinkoll på sjukan, läkaren är numera jättesnäll och gick till och med på att ändra bebisens arrival date, från den 7 jan till den 11. Så nu har jag "bara" gått 4 dagar över tiden och inte 8. Faktum är att det stämmer också, för det tidiga datumet baserades på de första ultraljuden, i vecka 6 och 8. Då utvecklas ju alla bebisar likadant. Sen var det nån läkare som ändrade datumet i vecka 20 av outgrundlig anledning. Vi kollade också på den igen på ultraljud, den är stooor och har jättelånga ben så nu får jag vackert förbereda mig på some major pain, nu när jag propsar på att få gå längre över tiden. jaja, hellre ha ont i tjugo timmar än att behöva oroa ihjäl sig över liten, underutvecklad bebis i flera veckor.

Firade mina barnlediga bonusdagar med en middag med tjejkompisar på en spansk restaurang som stoltserar med michelinkock från Barcelona. Sååå gott! Åt torkad, saltad torsk med syltad lök och paprika. Jag vet, låter inte alls gott men det var det. Att kunna få en sådan rätt, balanserad! Bokade också in ännu ett besök på samma lyxiga restaurang där vi var för 1,5 vecka sedan, den här gången lovade de att vi får fönsterbord. På lördag kväll blir det åter passionsfruktsufflé och chokladsorbet och eventuellt en rätt med det bestialiska namnet "crispy suckling pig". Eller så låter jag bli... väcker lite för starka asslciationer till jordnöten och den måste ju våga komma ut.

Skor: Som amelle går jag nästan bara i gympaskor fast jag gillar Le Coq Sportif när jag är ute och "fingår"; är det powerpromenad så kör jag alltid Nike Air. Trist men funktionellt. Sen är jag fortfarande jättejättekär i mina leopardtassar, plus att jag ju har ett par våldsamt söta röda mary janes som jag köpte i London, men dem får jag nöja mig med att klappa på för högklackat är mitt enda totalförbud under graviditeten.

Lapinette, näe jag har väl aldrig sagt att klack är tant... snarare att jag aldrig kommer att bli så vuxen som man behöver vara för att kunna fylla ut / bära upp (eller vad sjutton man nu gör med) ett par höga klackar. Är avis på dem som faktiskt fysiskt KAN gå i klackskor, för ni kan ju välja!
    Förhoppningsis, grattis, tråkskor är i sanning det svåraste man kan köpa efter foundation. Men den där reklamen vid Medborgarplatsen, "se på dina skor, andra gör det" ljuger. Vem sjutton bryr sig om vad folk har för skor liksom? Okej om de är extremt fula eller kulörta eller porriga, men annars..?
    förhoppningsis igen: Det var kanske du som skrev om dykning? Också ett totalförbud, om det sker i samband med graviditet. Förutom när det gäller min kanadensiska väninna, som - som jag redan berättat - blev gravid just under en dyksemester på indonesien efter att allt annat misslyckats (dit räknas 7 IVF:er). Så... alla sätt är tydligen bra. Men hon var nog lite skärrad i efterhand ändå.
    Och förhoppningsis, slutligen: Drick jättemycket champagne, du har så mycket att fira!

Nu ska jag få lite massage och sen ska jag läsa lite (INTE om bebisar) och sen är det beddie buys.

Gnatt, G.

• Lapinette

Så ingen jordnöt idag heller *suck* och visst hade du högklackat när vi var och åt på East?!!

• förhoppningsis

Amelle
    Ja jag får kika efter den i London, vore väl en bra souvenir att ta med mig hem. Vet ju ungefär vad den kostar här så jag kan ju jämföra.

Är också totalkass på att stryka, gör det bara i absoluta nödfall. Försökte mig på att stryka min vita skortklänning i somras men den såg värre ut efter än innan. Hopplöst att få axelpartierna fina!

Lapinette
    blev det någon ny mobil?
    Har funderat länge på att köpa en men jag hittar aldrig någon som känns så där Wow den här ska jag ha, så jag väntar lite till

Gemma
    Å vad bra att sjukhuspersonalen har ändrat sitt beteende! Måste kännas jätteskönt och klart lugnare för er. Vad snällt att de ändrade datum för jordnötens beräknade ankomst, de måste verkligen ha blivit chockade när ni sa ifrån så tydligt.
    Måste erkänna att jag inte alls belv sugen på saltad och torkad torsk, håller mig nog till de olika suffleérna istället. Det är en så perfekt dessert, lagom stor och inte för tung.

Räknas inte Mary Janes som högklackade? Vet att de finns i ett flertal olika klackhöjder och även nästan platta. De finns tom som foppatoffla numera
    www.crocs.se/page/produkter/produkt

Har den dåliga vanan att alltid gå i klackar vilket har resulterat i att mina trampdynor är helt misshandlade. Sen jag började med ballerinas på sommaren har jag återfått en del av känseln. Kommer ihåg sommaren jag var 15-16 och jag traskade runt i Paris 8 timmar i klackar, som tur var så var det modernt med lite bredare klack då.
    Fast jag håller nog inte med om att man inte tittar på vad folk har på fötterna, brukar se rätt fort om folk har snedtrampade klackar eller slitna skor.

Japp det var jag som skrev om dykning, man får inte dyka om man är gravid. Kan tydligen vara farligt för barnet på något sätt, kommer inte ihåg hur men troligen något med kvävehalterna i blodet.

Trevlig kväll på er

• Lapinette

Men om man tillverkar barnet under den veckan man dyker så kan det väl inte vara någon fara? Tänk så många som har gjort en massa no, no innan de vetat att de verkligen är gravida. Min väninna jag ska hälsa på imorgon hann gå på många partaj och bröllop (varav ett var vårt) innan hon fattade. Hon hade precis slutat med sina piller och mensen var väldigt oregelbunden så när det gått 2 månader och hon hade beställt tid hos en läkare för att hon trodde hon fått cancer (ont i magen) så gick det upp ett ljus.

förhoppning - ingen ny mobil då jag trodde jag skulle kunna få en gratis när abonnemanget skrevs om men nej så var det inte. Det är företagsabonnemang så jag tänkte fråga här vad jag får spendera. Använder just nu makens fd SonyEricsson. Helt ok men jag som är van Nokia användare tycker den är komplicerad. Dessutom så får jag lägga in alla ord på svenska så jag orkar inte skriva sms.

I övrigt så öser det ned i Stockholm och är jättemörkt . Känner mig ungefär som vädret...trött, tröttare, tröttast! Jobbade sent igår.

• förhoppningsis

Idag är vädret rent för hemskt, det regnar massor och ser inte ut som att det tänker sluta närmaste timmarna.
    På schemat idag står det bara packa inför London och gå på bio men om jag inte kommer ut kommer jag bli vansinnig.

• förhoppningsis

god morgon Lapinette
    Nej det är väl som med allt annat när man är gravid. Vet man inte att man är gravid kan man inte läggas till last för det man gör under tiden.

• Lapinette

Morning förhoppning,
    Om jag slapp gå ut idag skulle jag vara glad! Vad härligt med London, speciellt nu när pundet rasar.

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.