• Gemma

För mycket är aldrig tillräckligt.

God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)

• Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.
  • förhoppningsis

Margaux
    Jag är supersvag för fina kartonger, vill inte ens slänga dem sen...

Amelle
    kanske är värt att prova den, nu blir det mest Kanebo och Clinique för mig.

• Lapinette

förhoppning - våra vinkylar är riktigt billiga. Tror maken betalade lite under 6 000 kronor för båda inkl. frakt men då hade han kollat och letat ganska länge på nätet och frakten fixade han gratis genom någon slags kupongsida. Vi har dessa två på varandra och de har frostat glas framtill och är i silver vilket passar bra till kyl, ugn och micro som också är i borstat stål. Har dock inte kommit på hur vi ska utnytta utrymmet som vi fått över på sidan om kylarna. Det är 22 cm så det är svårt att hitta någon hylla, förvaring som är så pass smal. Tänkte skicka en bild och rådfråga vår inredningstjej...har inte "utnyttjat" henne på ett bra tag.

• Stålhandske

Hej flickor!

Försökte skriva ett födelsedagsmeddelande igår, men BT är ju helt konstigt om kvällarna!? Är det bara jag som har det problemet?

Skickade iaf bilderna på lght på FB till Margaux och Förhoppningsis!

Gårdagen var så trevlig, det är så härligt att bli äldre. Har aldrig förstått åldersnoja riktigt, men det kanske kommer?

Igår fick jag det mesta som stod på önskelistan (ja, jag hade skrivit en sådan i år); Slevar och stekspadar och diverse köksredskap i olivträ, svarta Rosti-bunkar och visp+slev, 1 styck hushållsassisstent, en enorm ugnsform (tror svärmor inte att hennes son får mat hemma?), en stor pedalhink i svart till badrummet, en superfin pläd och vita satinlakan till dubbelsängen. Det var nog allt!
    Men nu ska här lagas mat som sjutton!

Lapinette, synd att råvinden blir så dyr, det hade varit läckert! Men jag förstår er absolut- det är dyrt nog att bo i er stora lägenhet som ni har nu. Man måste leva också!

Amelle, H hade aldrig köpt hudvård till mig heller! Han blir överlycklig varje gång jag specifikt önskar mig något (så han slipper tänka), eller teknik går också bra. Har en gång fått en specialbeställd kniv i rosa, den är väldigt söt.

Förhoppningsis, tack för badrumslänkarna, ska kolla dem nu!

• Lapinette

Stålis - har faktiskt heller ingen åldersnojja fast jag emellanåt önskar att jag vore 5 år yngre men då pga fertiliteten. Fick höra i förra veckan när vi träffade på en svensk man som vi skidade med en halv dag att han trodde att jag var 25 år! Tackar och bugar men sa åt honom att när jag väl tog av mig solglasögonen skulle han se mina rynkor. Men lite skoj var det...utan barn, långt hår och orädd i pisten så tolkas jag nog som lite yngre än vad jag är...men 25!!!

Låter som väldigt förnuftiga presenter! Gillar själv att få saker som man verkligen har användning för. Vet att mannen tycker likadant varpå jag bara ger honom upplevelser. Apropå upplevelser hoppas jag att vi kommer iväg på vår ballongfärd den här sommaren.

Maken träffade vår granne i hissen idag, de som också blivit tillfrågade om råvind och de tycker också att det är för dyrt. Vi får se vad som händer...om alla tycker att det är dyrt så får de antingen gå ned ytterligare eller så blir det inget alls. Vi kan tänka oss detta pris men då halva ytan.

• Gemma

Hej Flix!

Stålis - jättegrattis på födelsedagen!

Amelle, älskar Kiehls estetik och service lite mer än grejerna faktiskt, hittills har de inte haft den utlovade mirakeleffekten. för mig blir det Laura Mercier och Clarins. Känns nästan lite tantigt att ha favoritmärken, som min mamma - hon köper verkligen BARA clinique.

förhoppninsis, tack - det är så roligt!! Speciellt nu när jag börjar kunna njuta av annat än blöjbyten och matningar. Visserligen är allt bebisrelaterat, men med sociala / mobila undertoner. Igår var jag själv med pysslingen, mannen jobbade. Han hade sjuk separationsångest, deppade redan kvällen innan och var jättestressad och ledsen på jobbet. Blir tufft för honom i sommar när jag ska vara själv med henne i Sverige i två månader (han lär ha 3 veckors semester kvar efter de gångna två veckornas pappaledighet och mer kan han alltså inte ta).

Nåja. Igår var jag alltså själv och kände - wow, man kan ju visst ha bebis OCH nån sorts liv! Man hinner jättemycket om man bara är utvilad och strukturerad. Hon Maxine är alltjämt jätteregelbunden, har långa sovpass på morgonen och eftermiddagen och sover som sagt från midnatt till åtta prick, med en amningspaus på natten. Och det är ju superbra för en nio dagar gammal bebis. Som sagt, jag vägrar ställa upp på att vara napp på heltid så vi kör ett strukturerat schema (som vi gjorde från dag ett), nu får man lön för det. Har nästan sovit ikapp och går upp halv åtta varje morgon och njuter min cappuccino i sängen.

På eftermiddagen kom min väninna Heather med sin Charlotte som är fyra veckor gammal men väger ungefär lika mycket som Maxine. Charlotte sov som en stock hela tiden medan Maxine grymtade och stirrade stint med sina sneda små ögon, sen gjorde hon små arga utfall med naglarna mot charlottes ansikte. Jag är så stolt över min lilla temperatmentsfulla tjej.

Vi hade urmysigt, käkade choklad, drack kaffe och pratade om hennes liv på manhattan (hon är alltså modedesigner åt företaget som bland annat äger Juicy *couture och CC California) och hennes skumme men charmerande make Georges priviligerade men ändå uppfuckade upper east side-uppväxt (Heather är ett blont yrväder från Californien). De har precis köpt en lägenhet på vår gata! Så det lär bli många babydater, helst i vår trädgård när våren börjar närma sig. Hon lovade också att köpa ytterligare ett juicyställ åt mig nästa vecka när de åker hem över Chinese New Year (mannen hör som sagt till det fåtal som inte får ledigt, snyft snyft).

Vi åt delikat middag på kvällen med rökt lax + guacamole, oxfilé och ratatouille. Visst förenklar man en smula men det går faktiskt utmärkt att laga bra lunch OCH middag med en bebis, som sagt hon skriker kanske tre minuter per dag (alltid på skötbordet) och i övrigt är hon vaken och vill bli stimulerad, eller sover som en stock lindad till en liten puppa (på natten eller när hon är hysterisk men mätt).

Idag fick vi besök på morgonen, av mannens företags VD:s fru. En stencool civilingenjör tillika trebarnsmor som kom med nygräddade crepes och en massa mysig stämning; hennes man aka VD är i frankrike nu och ska shoppa en massa grejer till oss och frun ville mest kolla att vi hade det bra, förmedla lugn och säga att hon gärna bistår med råd eller barnpassning om vi har behov. Folk är så söta, de bekymrar sig för att vi inte har föräldrar eller andra släktingar i närheten. Klart man saknar mamma jättemycket men inte så mycket att göra där... mannens föräldrar lär i alla fall eventuellt komma och hälsa på under våren.

Efter lunch började solen gnistra över de snötäckta hustaken och träden (yes, helt otroligt, det snöar dag efter dag) och då fick jag plötsligt tokig lust att ge mig ut på en promenad så vi stuvade in den lilla i ylle och fleece och sen ner i Bugaboon. Den är helt fantastisk! Visserligen fick jag bara köra några ynka meter för den är tydligen mannens privata leksak (eller "bil" som han kallar den) men alltså det är verkligen som att köra i smör! Och så fin, i chokladbrunt och begie. Izunia, ett hett tips. Ignorera Hollywood-stämpeln, det här är kvalitet. Min brun-rosablommiga skiphopväska matchar perfekt och med min rosagrå kappa blev det nästan fånigt matchat men väldigt fint. Maxine var också otroligt söt i sin blå-brunrandiga ylledress (som jag lagt in bilder på tidigare).

Just nu sover mannen medan jag skriver mail och lyssnar på musik. Maxine sover på mage (roterar henne jämt och ständigt för att hon ska öva olika muskler och inte få platt huvud, och hon gillar det jättemycket). Vi ska göra middag snart och om två timmar ska vi ha skypesamtal med farmor och farfar, med DV-kamera.

Det enda som suger är att det verkligen är otroligt mycket tvätt, plus att man måste hålla på och sterilisera allt, hela tiden. Skulle gärna ha en tvätt-ayi men samtidigt... skönt att få vara i fred i sitt ombonade lilla hem.

Buhuhu... fick ånyo mail från en av mina bästa väninnor (som var här och hälsade på förra hösten), hon gifter sig om en vecka och hade världens coolaste möhippa. Det där sitter som en liten liten tagg, att missa. Och fler saker lär man missa men det där svider lite extra. Man kan helt enkelt inte få allt.

• Gemma

...Men ibland får man mycket mer än så :)

• Amelle

Tjenixen chixen!

I dag skoshopping på lunchen, först till fästmannen som var inne på Rose & Born och köpte sina hett efterlängtade Crockett & Jones. Svarta och jättesnygga till kostym. När vi skulle gå därifrån gick jag in på Chrales Jourdan bara för att kolla, och där stod de perfekta skorna till min brudklänning, ett par guld-nougatiga ballerinas. Varken kan eller vill ha klackar då vi ska gifta oss på en gräsmatta och redan är tillräckligt lång, så dessa skor blir perfa. Sen var de dessutom på halva priset, vilket var tur för de var svinigt dyra från början. Så nu har jag och fästmannen bränt bra med pengar på 0 tid, men det känns så bra med kvalitetsgrejer!

• Amelle

CHARLES Jourdan ska det ju såklart vara :)

Margaux - var i Argentina kommer du vara? Fatta hur gott kött och vin du kommer kunna njuta av, mums mums. Vad finns det för bra viner därifrån? De enda jag känner till är Malbecviner, har smakat några riktigt goda.

• Amelle

Lapinette - angående ålder så läste du väl i dag att man tydligen blir 10 år yngre rent fysiskt om man motionerar 3 timmar i veckan? Lät ju verkligen som kvällstidningshittapå men det var i DN jag såg det. Verkar ju stämma i ditt fall med tanke på din sportighet.

• Amelle

Angående Kiehl?s så är det jag gillar med dem att de har superbra krämer för torr hud som ändå åker in i huden och inte lägger sig som ett flottlock på ytan. På kroppen är jag en riktig torris.

Gemma ? skönt mammaliv du verkar ha! Underbart att ha ät- och sovrutiner, men det är nog som du säger en frukt av att ni varit bestämda redan från början. Är ju jäkligt smart med tanke på hur vrakig man blir av att inte få sova, fattar inte hur en del småbarnsföräldrar orkar.

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.