För mycket är aldrig tillräckligt.
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
Gemma - lika härligt som vanligt att läsa om vad som händer i ditt liv även om det numera är med en liten tjej inkluderat. Du lyckas få till det där lilla extra, lyxiga i vardagen.
Själv sliter jag på och har på två dagar lyckats dra in 3 nya kunder . Känns faktiskt helt ok att vara tillbaka. Speciellt då jag vet att det är dryga två veckor till nästa lilla tripp .
Amelle - vad skönt att ha hittat brudskorna redan nu! Jag köpte faktiskt ett par rosa skor till min klänning. Väldigt dov rosa färg ska jag nog tillägga och temat i inbjudningskort samt bukett gick just i rosa.
Fick igår inbjudan skriftligen till bröllopet i Paris i början av mars. Maken var rätt butter och kommenterade att de hade gjort två stavfel (grammatiska) fel i en och samma mening. Kollar man inte sånt extra noga innan man sänder iväg och trycker bröllopsinbjudningar. Det var bra att vi fick en skriftlig inbjudan också, inte enbart via mail, då vi nu åtminstone vet (man kan inte uttala) vad hon heter .
Förresten Gemma, har nu varit inne och tjuvkikat på dina foton i Facebook. Så trevligt att få bilder till all text du skriver här även om jag redan sett några som du så snäll mailat till mig.
Amelle, efter din shopping blir man sugen på att se bilder på både klänningar och ballerinas, de låter superfina.
Lapinette, visst är förnuftiga presenter bra, det behövdes verkligen nu. Ni vet hur folk säger "Köp inget till mig, jag har redan allt"? Jag är just nu det motsatta- Köp vad somhelst, det är garanterat ingenting jag redan har. Är sugen på att byta ut allt vi har, såpass osentimental är jag!
Om de sänker priset på råvinden så borde ni ju vara en bra kandidat då ni kan tänka er att lägga de pengarna på den! Var grannen också sugen på att köpa?
Gemma, du får mammalivet att verka som en dröm! Om det är så enkelt och skönt att vara mamma kan jag tänka mig att skaffa barn medan jag är student, som H har på förslag att vi gör.
Idag har jag spenderat dagen med min lilla mamma och sprungit på fabriksförsäljning av Iitala och även köpt ett superfint fårskinn från en lokal tillverkare. Ville köpa fler!
Stålis - är också på jakt efter fårskinn! Skulle vilja ha ett par stycken, men tänkte som du köpa på vischan hos en bonde. Vet du nån bra på västkusten så får du gärna tipsa, fästmannen kommer ju nerifrån och vi brukar vara på kusten på somrarna.
Amelle, jag vill också köpa ett par stycken, men vet inte riktigt vad som är ett skäligt pris. Det vi köpte idag kostade 1200, men har även hört av svärmor idag att hon kände någon som köpt för halva priset, så det ska jag kolla upp. De andra tjejerna kanske har tips också?
Hola chicas!
Just hemkommen från min 3dje spanskalektion och idag har vi till och med lekt lek under timmen... Riktigt kul och lagom oseriöst!!
Amelle, dina skor låter som en dröm och verkligen praktiska! Men hur lång är du?
Jag spontanshoppade ett fint sett med underkläder (på lördagen), en balconette BH och fina hipsters från Calvin Klein. CK tillhör verkligen mina favvisar tillsammans med Passionata som också¨har fantastisk passform. Nu får jag inte shoppa mer så det är bara att hålla sig undan butikerna...
Mitt föredrag igår var riktigt skoj, alla var intresserade och medverkade till dialog vilket verkligen hjälper. Hatar att bara höra min röst i 1,5 h.
Lapinette, får man inte ALLTID inbjudan i posten? Till fest är väl en sak, men bröllop? Trodde det måste vara det....
Hoppas ni får råloftet, det är så otroligt fint med volym som ju takvåningar brukar ha...
Tror jag sett de skåpen du pratar om, säljs på Expert va?
Gemma, jag får inte till min vardag UTAN bebis till att bli så glammig som din... Skön stil, sis!
Själv kör jag budget varianten av Juicy oftast (har 1 org.)med Victoria Secret.. De funkar också! Min sista är grällt grodgrön och jag kan aldrig gå utanför dörren i den, men den får mig på gott humör!!
Gomorron tråden!
Lapinette, visst är det härligt med en tråd där man framför allt inspirerar varann till lyx och roliga grejer? Sitter och dricker smoothie och äter omelettmacka. Dagen började som vanligt 8.30 med cappuccino, sen väckte jag den lilla. Hon vill alltid ha mat på stört, man hör det för hon ligger med vidöppet gap och grymtar som en liten gris i vaggan. Nipplarna börjar också fatta galoppen, det gör bara ont när hon hamnar fel och då tar jag bort henne och så gör vi ett nytt försök tills det känns bra. Ofta handlar det bara om några millimeter.
Nu sover hon djupt på mage, efter en lång stunds umgänge, luftning, tvätt, små krypförsök och - som min husgudinna Anna Wahlgren säger - mat, mat, mat och mera mat. Enligt schemat borde hon vakna om någon timme vilket ger mig gott om tid att duscha, skriva mail och lyssna på musik.
I eftermiddag ska vi ut och gå i snön med Bugaboon, längtar! Fatta igår var jag ute och gick utanför lägenheten för första gången på elva dagar! Det har inte kännts ett dugg konstigt, bara skönt. Men igår kom energin och rörelseglädjen tillbaka. Antagligen för att jag är utvilad nu. Sover nio timmar per natt plus en nap på dagen om jag kan och det behövs för kroppen tog som sagt en del stryk.
Tjejer, när det gäller hur bebistillvaron blir kan jag bara citera brittiska supernannyn Gina Ford: "Start as you mean to go on".
Jag är också fullt inställd på att hon kommer att få olika perioder där total förvirring och olycka råder. Men då tar vi in skotska amningskonsulten så blir det säkert bra.
Det är så härligt med alla blomsterbud som anländer och alla som gratulerar en, det känns verkligen som om man kan ta åt sig också för vi har onekligen gjort ett rätt stort jobb.
Margaux, din grodgröna overall, är den i frotté eller velour? Är som sagt så glad över att Juicy äntligen börjat göra frottéställ i modesta färger. Mitt bruna är äntligen på väg från Amerika.
Grattis till väl genomfört föredrag, 1,5h låter våldsamt mycket. Var det mycket frågor efteråt?
Spanska verkar som sagt så kul, och det låter så fint (mycket finare än italienska tycker jag). Är det svårt? Pratar du franska sedan innan? Misstänker att man har en del hjälp av franskan, som jag för övrigt måste måste ta tag i så fort jag återvänder till Europa (här i kinesisk språkmiljö skulle man ju bli förvirrad för mindre...). Mannen pratar ju bara franska med Maxine och jag får ju inte bli utanför :)
Stålis - barn, tja om du har lust... men du är ju så ung, ni har all tid i världen! Det har nog sina för- och nackdelar att vänta, själv är jag glad att vi satsade när timingen var perfekt. Och det kan den ju vara både när man är ung eller lite äldre. Efter nästan tio år är vi supersäkra på varann och vana att samarbeta om stora och små projekt, plus att vi rest massor och utvecklat oss på varsitt håll. Men det där kan man ju göra i flera omgångar, och skaffa barn däremellan.
Tror att jag kände att jag var redo när jag hörde någon säga: "Att skaffa barn är att ge upp en del av sin frihet. Men vad sjutton ska man med den till?" Och kände att jag höll med.
Nu ska jag gå och duscha, duschandet har fått en ny dimension numera. Heaven.
Kram, G
Morning alla glamourgirls,
Idag en mycket mörk och regnig morgon i Stockholm. Hörde hur regnet smattrade mot fönstret imorse när jag låg i vår varma och mycket sköna säng och ville inte alls gå upp. Tycker att man borde få stanna hemma regniga mornar liksom soliga dagar ...
Margaux - förstår känslan av att stå och prata i 1,5 timma. Så skönt när deltagarna avbryter med frågor och diskussioner uppstår än när man har ett gäng stela gubbar (typ när jag var ute på ett stort revisionsföretag) som bara sitter och stirrar på en. Inte ett ljud, inte en fråga, så trist!
Trodde också att man alltid skulle skicka bröllopsinbjudan via post. Dessutom så sparar jag mina inbjudningar och sätter dem först i fotoalbumet, innan själva fotona från just det bröllopet. Nåja, folk verkar inte vara så noggranna längre (låter jag nu som en gammal ragata född 1900??!!).
Gällande loftet så vore det himla trevligt och något jag absolut skulle vilja göra men det bär emot att ta nya lån på 2 msek. Vet förresten inte ens om banken skulle vilja ge oss så mycket lån. Nåja, vår lägenhet är aldeles lagom för oss just nu. Skulle vi (mot all förmodan) bli fler medlemmar i familjen så kan vi åtminstone bo kvar ytterligare 2 år innan det är dags att hitta något större eller kanske ett hus där barnet för tumla omkring.
Gemma - låter som ni har fått en exemplarisk dotter som sover hela nätterna. Vad skönt! Och njut för som min väninnas mamma hade sagt (de har en dotter som sover 9 timmar i sträck varje natt) - det får du igen i tonåren !
Gällande franska, spanska och italienska så har jag försökt att lära mig dem alla. Problemet med om man redan har ett av språken ganska så färskt i huvudet och ska lära sig nästa är att man blandar ihop dem. Franskan är svårast och spanskan är lättast medan jag nog tycker att italienskan är vackrast.
Frotté.... mmm.
Jag har både och. Men den giftigt grodgröna är i frotté!
Gemma, det är ju sjukt att du har mer snö än oss..
Jag har gett upp vintern och börjat förbereda mig för sommar, sol och Argentina! Var hos frisören igår och skulle bli ännu blondare men kom ut med koppartoner, vet inte helt hur det gick till? Fint blev det men tror jag måste gå tillbaka och korrigera. Jag ville eg ha en kall färg...
Igår efter spanskan blev det sushi take out och bad med efterföljande skrubb från Darphin och BUS från Estée Lauder. Den deciderat bästa so far... Provade klänning till lördag och den hade bara krympit liiite i garderoben. Men det går! Den är en cholkadbrun fodralklänning à la 50-tal, knälång. Komplett med runda pumps och mink krage till axlarna... Fint! Men min kopparman känns helt fel till mitt Russian Red läppstift från MAC som jag tänkte ha! Får se om jag hinner rätta till innan annars får det bli annat smink....
Idag väntar Pilates och sen en film hemma! Köpte ju några nya härom dagen..
Lapinette, så trevligt med ålderskomplimangen! Jag fick faktiskt visa leg på Vinmonopolet för 1 fl vin i förra veckan. I Norge är det 18 år för vin... så det var kanske lite att ta i?
Men det är ju bara att tacka och ta imot.
Ser klart helt annorlunda ut när jag går till bolaget än när jag åker skidor. Normalt blir besök på bolaget på lunchen och då går jag "kontorsklädd" med kantiga och med bruna, kantiga glasögon. När jag åker utför så ser man nog mest min "oräddsla", flygande hårman och så solbrillorna. På bolaget behöver jag aldrig visa legg.
Din klädsel inför lördagen lät jättefin, vad är det du ska fira? Själv gillar jag kopparfärgat men svårt att säga hur du ser ut i dessa toner (vi sågs ju aldrig i Kapstaden ).