• madicken73

trevlig möhippa

Hejsan!
    vi ska fixa hopp en möhippa men vi kommer inte på några bra ideer till en möhippa , hennes kille kommer att åka till london på svensexa - vill gärna göra något som är både roligt med lite pinsammt ( med inte dumpinsamt ).
    har ni några bra tips så fram med dom bara , tack på för hand.
    krama

• Svar på tråden trevlig möhippa
  • Äntligen är det min tur

Vad har ni för budget? Hur många är ni? Vad gillar hon? Vilken årstid?

Måste det va nåt pinsamt??? Jag personligen e inte så mycket för att skämma ut folk. Då blir det ju inget positivt minne.

Åk på SPA helg.
    Äventyr med forsränning mm
    Chokladprovning
    Fotomodell för en dag inkl kläder smink o hår
    ut o cykla o tälta om udgeten är liten
    Picnic med egen kock

Kan fortsätta länge men man behöver ju veta lite om henne.

• tonårsmorsa

Om hon gillar att dansa finns det många ställen som har drop-in kurser. De brukar inte kosta så mycket. Annars kan man boka egen kurs för gänget.

• madicken73

hejsan , hon ska gifta sig i januari och vi har ingen budget (just nu) , vi är ca 8 st , hon gillar spa men gör det 2 gånger per år så det är ju inte så kul då.
    är chokladprovning dyrt och kan man få ha det som hemprovning ?

• Äntligen är det min tur

Ta med varm choklad o gå ut o åk pulka. Kostar ingenting!!!
    Fixa god middag o bjud in gamla vänner
    Chokladprovning e väl inte så dyrt...
    Ni kan ju fixa hår o smink. Det är ju mysigt att bara bli ompysslad.

• Ickaflicka

Något som inte alltför pinsamt och som man kan använda efteråt i ett album tex är att blivande bruden får fråga folk på stan om relationstips, eller tips inför giftermålet.... (jag skulle inte själv gilla att göra det, men en kompis fick göra det på sin möhippa och sen skrevs tipsen ned i albumet, en del var klockrena!)

Eller fixa att hon får spela in en skiva! Kan vara lite pinsamt när man står där och ska sjunga, men jättekul att ha efteråt!

Svar på tråden trevlig möhippa