• Fru Diamant

Turkost som färgtema

Vi ska ha (ljus) turkos som färgtema på vårat bröllop nästa sommar. Finns det någon mer som ska ha/har haft detta färgtema? Jag vill gärna se era bilder på allt från trycksaker till tärnklänningar!

• Svar på tråden Turkost som färgtema
  • Maj2008

Vi tänkter ha turkost och brun som "färgtema". Inbjudningskortet gör vi i en turkos tapet på brunt papper. Och vi använder ett brunt siden band runt kortet. Vi kommer även använda tapeten till festprogram och till namnskyltar på borden. Jag har också lite tankar kring att kanske ha ett turkost, brett band runt midjan på min klänning. Mer har jag inte funderat på det.. :)

• rivendellbridal

Låtter jättetrevligt! Vad skall du ha för färg på blommorna då?

• Fru Diamant

Tänker nog ha vita blommor, eller kanske rosa rosor eftersom de är mina favoriter.

• rivendellbridal
    Fenixx skrev 2008-01-13 15:45:38 följande:
    ja den var riktigt fin. även om man tar egna färger.
    Skulle satsa på vitt med bruna kvistar i, som t.ex. videugn eller slånbär. Då håller du dig neutralt med färgtemat, annars blir det lätt för mycket färg i det hela. Något som är snyggt är att kombinera blomsterdekorationen på borden och kanske i buketten med några sirliga turkosa pärlor på silvrig tråd eller tom genomskinnlig nylontråd, då fångar du upp ditt "färgtema" i blommorna också...
Svar på tråden Turkost som färgtema