• Miss Blue

I vilken ordning går man in i kyrkan??

Vi kommer att ha två tärnor och en bestman. Jag och min M2B kommer gå in tillsammans...
    Hur går man in i kyrkan????
    Går de in först och vi sen?? Och ska tärnorna gå bredvid varandra och sen bestman eller?????? Har ingen aning.....
    Hjälp!

• Svar på tråden I vilken ordning går man in i kyrkan??
  • stinakina

jag var på bröllop i somras, brudparet gick först, sen fanns två tärnor och en bestman, de kom in tillsammans efter brudparet!

• lilltjejan

va ska ha det så här, vi har tre tärnor å en bestman.. först går mina två systrar brevid varann å sen går tärna nr tre med bestman å sen när dom är framme så går vi in...

• Kjell Präst

Det traditionella är att näbbet går först (om man har något), sedan brudparet, därefter tärna och marskalk

• 126306

Jag ska ha 2 näbbar och 3 tärnor. Näbbarna först och tärnorna efter. Min blivande man och bestman kommer att stå framme vid altaret.

På ett bröllop där jag var tärna tillsammans med en annan tjej gick vi efter brudparet och bestman efter oss tärnor.

• bridesilly

Vi ska ha tre tärnor och en bestman. Bestman och brudgum står framme vid altaret (eller ska dom också gå in?) sen kommer tärnorna till egen musik och sist jag Till here comes the bride!

• Strawberryhoney

När mina föräldrar gifte sig så var jag deras tärna med mammas barnbarn. Dom gifte sig alltså då jag var nästintill vuxen. 18 år.

Vi gick in efter dem.

• Hedebris

min m2b ska stå vid altaret med sin bestman och marshalk. sen kommer näbben in först. sen mina två tärnor sen jag

• Monken

Vi har lite planer på att tärnor och bestmen ska stå framme vid altaret när jag och min m2b går in. Vi har 2 tärnor och 2 bestmen.

• Hedebris

så svaret på din fråga är: precis som man vill :)

• Miss Blue

Hmm verkar finnas en mängd varianter...
    Undrar hur mycket prästen vill bestämma om detta, eller om vi får "fria" händer...
    Skulle nog vilja att vi kommer in sist, efter våra tärnor och bestman.... :-8

Svar på tråden I vilken ordning går man in i kyrkan??