• Blomsterbrud

Mera bilder vill jag se..

Vad bildlöst det har blivit, det är så tråkigt.
    Folk har inga bilder i sina galleri, det är så dött...
    Kan in moderatorerna gå ut med vad som gäller för bilder på ett brutalt tydligt sätt så att folk törs lägga upp bilder igen...

• Svar på tråden Mera bilder vill jag se..
  • Pumpkin
    Bilder
    – Som medlem får man inte lägga upp bild på presentationssida eller i galleriet om syftet är att göra reklam, eller för att hjälpa någon annan att göra reklam.

– De bilder som läggs upp i bildgallerierna måste ha en angiven avsändare. Är det en bild på en vara eller tjänst, till exempel en ring eller ett brudfoto, som medlem publicerat som inspiration för andra, måste fotografens namn eller den som äger upphovsrätten till bilden anges som källa.

– Bilder med text i till exempel företagsnamn eller webbadress tillåts inte.

Detta innebär alltså att man får lägga upp vilken bild som helst, som man inte kan tjäna pengar på, som man kan ange källan till. Dvs är det en ring som man lägger upp som inspirationsbild, så ska man ange vart man hämtat bilden ifrån - t ex Hellkes, Vigselbutiken eller liknande. Eller namnge fotografen.
  • Blomsterbrud

Om man ska ange vart den kommer ifrån men inte får ha med en adress blir det inte konstigt då?

• tonårsmorsa

La precis in min första bild. Skrev företaget som upphovsrättshavare (korrekt så antar jag, men blir väl inte synligt för andra då). Syns bilden förresten?

• Blomsterbrud
    tonårsmorsa skrev 2007-12-09 19:01:24 följande:
    La precis in min första bild. Skrev företaget som upphovsrättshavare (korrekt så antar jag, men blir väl inte synligt för andra då). Syns bilden förresten?
    Jag ser en glänsande juvel...
  • tonårsmorsa

Smart man är. Har automatisk inloggning, men kom på att jag ju kan gå in och titta i mitt eget galleri från en dator där jag inte är inloggad. Ja jag är väl lite nybörjare skulle man kunna säga!!!

Så, nu vet jag hur det ser ut för andra.

• Blomsterbrud

varje dag kan man lära sig något nytt

• tonårsmorsa

Precis. Hur gör man ex för att lägga in en smiley?

• Blomsterbrud

Du har ju smiley över texten som du väljer för inläggen.
    I inläggen använder du tex dessa, visar en smiley i byggsats, gör utan mellanslag sedan
    ; - )

: - (

Var god prova...

• tonårsmorsa

Ok. Har förstått att jag kan markera de som är över texten, men då kommer de ju jämte mitt nick. Prövar om jag förstår hur du menar annars

Varför blir det då inte som jag vill?

• tonårsmorsa

Hm. Blev visst som jag ville, fast efter att jag sänt. Så nu har jag lärt mig TVÅ saker idag.

• scottishwife

jag skulle gärna lägga in fler bilder men de är för stora så jag kan inte men om du vill se bilder från vårt bröllop så har jag en hemsida som finns under mina länkar

• generalskan

jag har bilder i mitt galleri:)

Svar på tråden Mera bilder vill jag se..