• Humlanekerö

Ta bort födelsemärken..

Har en fråga..skulle ni våga ta bort synliga födelsemärken(där ärr kan synas) 7 mån innan dagen D?!Är kluven,men vill gärna göra det..

• Svar på tråden Ta bort födelsemärken..
  • MissLovely

Hur mycket kostar allt då?

Men får man bedövning alltid eller är det bara en del som får det?

Hur är det med undersökningarna, är det en stor process?

• Humlanekerö

Jag har ingen aning,men imorgon ska jag till en vanlig allmänläkare och ev få remiss till hudläkare..Hoppas det inte kostar skjortan men det gör det nog inte om man 'får' det genom landstinget.Kanske dyrare privat..

• MissLovely

Hoppas man får det genom landstinget då. Är det endast en du ska ta bort?

• Didaa

jag har tagit bort 2 st ...det blir ärr men inte så farligt.. 7 mån e gott om tid att huden blir vanlig

• MissLovely

Är dom stora?

Gör man det samtidigt Didaa? Eller får man göra det i två omgångar?

• Humlanekerö

mina är ca 2 mm i diameter..men jag vill inte ha dem förevigade på mitt bröllopskort..

• Didaa

Jag hade en stor på magen o på ryggen ...han fick skära bort de..men han gjorde de på en gång..sen fick jag några stygn som jag fick sedan ta bort efter ca 2 veckor på en vanlig vårdcentral..

• MissLovely

Hehe klart man vill ha bort dom

Det verkar så enkelt. Men en vän till mig skrämde mig lite när hon berättade att läkaren bad henne ta av sig alla kläder och stod och tittade med förstorningsglas på hela kroppen.

Ska man gå till en vanlig läkare först då, räcker det med vårdcentralen?

• Humlanekerö

Jag ska iaf till vårdcentralen..får se om de tar bort dem..men de sitter i ansiktet så det är lite känsligt med ärr o stygn osv..kan hända att de remitterar mig vidare..*hoppas nästan det*

Svar på tråden Ta bort födelsemärken..