• AnnaochHenrik

Vad kan buss kosta?

Någon som har något begrepp om vad det kan kosta att hyra in en fullstor buss att frakta gästerna i?
    Behöver först frakta gästerna 2,5 mil från vigsellokal till festlokal, och sen lika långt tillbaka på kvällen/natten...
    Har mailat ett par bussbolag, men inte fått något svar än. Vore skönt att ha en ungefärlig siffra till budgeten!

• Svar på tråden Vad kan buss kosta?
  • Akvavit

Jag kollade upp busstransport. Det skulle vara ca 4 mil totalt fram och tillbaka, vi räknade med cirka tid på 3 timmar (upphämtning 14.00, vigsel 15.00, tillbaka ca 16.00) då tog vi i lite.
    Bussbolagen låg ganska lika i pris, och det var runt 3500 kr om jag minns rätt.

• Zozo

Det beror ju även pa var det är och hur langt bort bussbolagets bas ligger..

• Mirri

Går det inte lösa på annat sätt då? Samåkning i bilarna eller så? Vi funderade också på buss men bestämde oss för att det var en onödig utgift eftersom de flesta kommer med bil ändå.

• AnnaochHenrik
    Mirri skrev 2007-12-12 14:30:05 följande:
    Går det inte lösa på annat sätt då? Samåkning i bilarna eller så? Vi funderade också på buss men bestämde oss för att det var en onödig utgift eftersom de flesta kommer med bil ändå.
    Nä, ungefär hälften av våra gäster har rest 100 mil (med tåg eller flyg) för att vara med på vårt bröllop, och resterande gäster är mestadels familjer som åker i fulla bilar redan. Annars hade det ju varit klart smidigast att slippa hyra in buss... Får nog ringa runt till lite olika bolag för att höra vad det kan tänkas kosta i slutändan!
  • Liinda_e

ring runt till olkia...det gjorde jag och fick pris på allt mellan 1500-6000
    så kolla upp nogrant alla bussbolag på orten!

• Liinda_e

oj...det hade du ju skrivit redan att du ska.

• Virvel

Max 4000 kr har jag fått som pris på resa till kyrka, från kyrka till herrgården och sedan hem på natten. 4 mil tur och retur.
    Vi hoppas att vi bara kommer att behöva boka en 16 personersbuss eftersom flera förmodligen kommer att samåka i bilar och då halveras siffran.

• tree

vi fått ett pris att köra typ 3 mil och tillbaka 3 timmar senare (alltså 6 mil i totalt)... för en stor bus för typ 40st skulle det koster nästan 8000kr!

• rosarosen1

jag hänger på här! vet inte riktigt hur vi ska göra med bussen...vi gifter oss på ett ställe, men det kommer folk från olika delar, sen har vi festen ca 3 mil bort, det finns övernattningsmöjligheter där..har ingen aning om man ska ha buss eller inte.

• Snart hans

Jag skulle rekomendera att kontakta mindre bolag.. Dvs de som kanske bara har en eller två bussar. Vi betalar 3500:- för en stor buss med 50 pers som ska gå från festlokalen i Vaxholm in till centrala stockholm och sen vidare mot enköping. Bussen kommer dock från enköping också så det är några mil..

• Celeste97

Snart hans: Vilket bussbolag? Vi har också funderat på sträckan Vaxholm - centrala Stockholm för 50-60 pers...

Förresten, jag har försökt få tag på flera bussbolag, men det är nästan ingen som har svarat på 4 månader!!! Kan inte ni andra också tipsa om bussbolag så att jag kan skicka förfrågan även till dem...

• Snart hans

Han som vi använder oss av har ett bussbolag som heter Svensks Buss. Men anledningen till att vi valde honom är för att han kommer från Enköping och vi har några gäster som kommer därifrån. Men jag kollade även pris med Stockholms buss och fick ett pris på 3100:- ink moms.

• Skottdagen2008

Vi får betala 2000 kr för samma sträcka som er av en fullstor buss.

AnnaochHenrik skrev 2007-12-12 13:56:35 följande:
    Någon som har något begrepp om vad det kan kosta att hyra in en fullstor buss att frakta gästerna i?Behöver först frakta gästerna 2,5 mil från vigsellokal till festlokal, och sen lika långt tillbaka på kvällen/natten...Har mailat ett par bussbolag, men inte fått något svar än. Vore skönt att ha en ungefärlig siffra till budgeten!
  • Celeste97

Snart hans skrev 2007-12-27 10:56:04 följande:

Men jag kollade även pris med Stockholms buss och fick ett pris på 3100:- ink moms.
    Hm hm! Mitt bästa pris hittills är på 3800 kr för den sträckan (Delfinbuss), så det blir till att skicka ännu en förfrågan och hoppas att det går bra... Tack för tipset!
  • Ester W

Vi fick betala 2000 kr för körning till kyrkan-festen och sen hem på natten (6 mil tur och retur). Detta var ett lokalt bussföretag. 45 personer fick plats i bussen. Busschaffören hade också flaggor på bussen samt våra namn där det annars brukar stå vilken tur bussen kör.

En liten rolig sak om hände när jag, min pappa och brudtärnan åkte till kyrkan var att, vi mötte bussen och jag säger till övriga i bilen som vi färdas i, oh vilken rar busschafför som flaggar för Prinsessan Victoria. (vi gifte oss den 14:e juli på prinsessans födelsedag) varpå brudtärnan säger, men hallå det är ju din buss som gästerna åkte i så de flaggar ju för dig! Lite kul

Svar på tråden Vad kan buss kosta?