• Majsis2008

Egen bil

Är man jättetråkig om man tar sin egna bil som transport till o från festen? eller fårn festen tar vi nog inte. Är ju utbildad rekondare/lackerare så putsa upp bilen är inget problem för den delen och sen köpa nån rolig dekoration? Nån mer som ska ha sin egna bil?

• Svar på tråden Egen bil
  • Mirri

Vi kommer inte att ha egen bil (har ingen ) Men vi kommer inte hyra något storslaget heller! Någon av våra vänner får köra oss. Jag blir så trött på alla saker man ska lägga pengar på bara för att det ska vara så. För mig är det en sak om man är intresserad av gamla veteranbilar och vill åka i en sån eller sportbilar eller hästar och tar häst och vagn men att lägga pengar på det bara för att det "ska" vara så känns jätte onödigt, i alla fall för oss som inte är det minsta bilintresserade. Piffa till er egen bil tycker jag, men ni kan ju be någon köra den åt er så kan ni slappna av hela dagen.

• MaddeW

så tycker jag med, men min blivande man ska absolut ha en "fin" bil... för att det ska vara så!
    En så onödig utgift för att åka i 5 minuter - tycker jag.
    Visst är det väl en skojig grej men att lägga 4000kr på det betyder 4000kr mindre bröllopsresa för vår del...

• BlivandeFruJangbåge

vi hade våran egen bil, lite roligt var ju att vi hade en del rött på vårat bröllop och våran bil är röd så det passade ju jättebra

Kände likadant: varför slänga ut så mycket pengar på en så "liten" grej egentligen...

• Majsis2008

Då ska jag göra detta...

• Ickaflicka

Har man en egen fin bil, och dessutom kunskapen att fixa till den lite speciellt, så tycker jag absolut det! Några kompisar som är porsche-fantaster körde sin egen porsche, vad annars! Vore ju jättekul om ni gjorde nåt litet speciellt med lacken, dagen till ära!

• Majsis2008

Vadå speciellt med lacken?

• Ickaflicka

du var väl utbildad lackerare, du kanske kan lacka in ert nya gemensamma efternamn eller nåt?

• Liinda_e

psst tänk på att ska ni köra efter vigseln kan ni INTE dricka ngn skumpa innan...
    sen är det ganska mys att få slå sej ner i baksätet efter vigseln och bara vara lyckliga och inte behöva koncentrera sej på köra

• blivandefrularsed

Vi ska ta vår egen bil tillsammans med tärnan och marskalken (som får vara förare från vigseln-fotograferingen-middagen), sen blir det väl taxi hem på kvällen.... Vi känner också att det är onödigt att lägga pengar på ett dyrt fordon när vi har en sån ny och fin bil som vi har. Kommer att fixa till den lite i bröllopets färger, dock inte lackera om den....vill inte jättegärna ha en rosa bil sen =)

• lottis84

Även vi kommer ha vår egen bil på bröllopet, dock kommer antagligen inte vi köra... kände också att vi inte vill läga ut några pengar på en bil som man bara ska åka i några minuter

• Fröken Figo

Jag vet inte hur vi gör än men jag tycker inte det är tråkigt att åka i egen bil. Särskilt om den är nyputsad och fin och lite dekorerad. Känns egentligen mer personligt än att hyra in nåt...

Det enda jag tänker lite på är att det finns så många fina och mysiga bilder på det nyblivna gifta paret i en fin gammal bil med varsitt glas bubblande... det ser så fint ut och mysigt. Vi kanske hyr iaf...

Det enda ni MÅSTE göra är att ha chaufför!! Ingen av er får köra efter vigseln, det ögonblicket måste man ta vara på. Sen är man säkert en trafikfara när man är så överlycklig och nykär Så be en vän/ syskon köra er bil!

• Majsis2008

klart vi inte kommer köra...får se vem som vill vara chaufför..lr om man tar nån som inte har nån anknytning till bröllopet men som vi vet vem det är...

• bruden08

Vi kommer inte att åka vår egen bil jag tycker personligen det är jättetråkigt men samtidigt är det onödigt att hyra en svindyr bil. Vi hade turen att vår bestmans pappa har en rosa cadillac som desutom passar kanon till vårt färgtema som är rosa. Hade vi inte haft den kontakten hade jag nog lånat svärmor och svärfars bil eller någon kompis.

• blivandefrularsed

Vi tänkte låta marskalken köra..

Svar på tråden Egen bil