• solregn

permanent hårborttagning.

jag planerar att ta bort håret under armarna och vid bikinilinjen med laser och har lite frågor.

jag har kvar några prickar och ett par små sår från senast jag rakade bikinilinjen , måste jag vänta tills dom läkt innan jag kan gå och få laserhandling där?

jag undrar även varifrån bikinilinjen räknas, när jag mejlade dom jag ska gå till sa dom att den räknas från troskanten, gäller det när man har vanliga trosor då eller går string också bra? (då måste dom ju behandla ett större område liksom)

ni som själva har varit och tagit bort hår permanent med laser får gärna berätta så mycket som möjligt om vad ni har för erfarenhet av det.

• Svar på tråden permanent hårborttagning.
  • solregn

förresten. jag väljer lite mellan två ställen, skinclean och salong skin deep. den förstnämnda använder sig av ipl och den andra elos ipl, vad är bäst?

• Minsaga

Hej,

Jag tar bort har med laser, dock inte bikinlinjen. Jag tror inte lite prickar ar nagot problem med tanke pa att de behandlar svar akne med laser. Jag har bra erfarenhet av laser, har aldrig haft nagra problem med blasor eller blivit rod eller nagot liknande pa de vanliga stallena, men dock sa tog de valdigt nara bikinilinjen en gang och da blev det en hel del prickar. Jag tror det blir det i borjan nar haren ar ganska strava. Jag anvander rubinlaser och det har varit nastan helt smartfritt. Det ar bara pa ett par stallen som jag kanner ibland, men det ar som ett litet stick bara.

En sak att tanka pa ar att det kan ta fler ganger att bli av med haren an vad de kanske sager. Jag har gatt sju ganger och haren ar valdigt ljusa nu, men annu inte borta. Jag har dock PCO och hormonfel kan paverka en del. Men allmant sa skulle jag rekommendera det.

• Swing

Jag var väl inte onormalt hårig, men har alltid ogillat hår, utom på huvudet. Har olika omgångar tagit bort hår under armarna, på benen och bikinilinjen de senaste 8 åren. Det krävs betydligt fler behandlingar (och 'touch up's) än man tror/som utlovas innan man är helt hårfri. ELOS är den nyaste och bästa metoden av alla jag provat. Nästan smärtfritt. Rekommenderas varmt! Jag går på Aktiv Hudvård i Sthlm city.

• solregn

tack för era svar. :)

jag har nu bestämt till vilken salong jag ska gå, men nu är jag lite velig ang. en annan grej. är det så att håråterväxten är alldeles ojämn och fläckvis och så medan man behandlar?

under armarna där jag ändå rakar nästan dagligen spelar det ju ingen roll, men jag har funderat på att ta bort ganska mycket från bikinilinjen och man vill ju gärna se skaplig ut under tiden man behandlar området eller om man skulle tvingas avbryta behandlingen efter ett tag eller så.

• Minsaga

Hej!

Harvaxten blir ojamn, jag skulle rekommendera att lata allt vaxa ut igen innan du bestaller en ny tid. Jag gjorde laser ungefar var fjarde eller femte vecka och tyckte det blev superbra resultat for nastan bara halften vaxte ut igen. Men sen nar jag vantade annu langre en gang, mer an sex veckor sa kom allt tillbaka igen. Och det tar langre och langre for mig innan det vaxer tillbaka. Men mycket ljusare har da. Man kan raka emellan behandling, men inte vaxa.

• solregn

har man lika mycket hår som innan direkt efter en behandling och sedan faller lite av efter ett tag typ? eller faller allt av och sedan växer en del tillbaka? och när det växer tillbaka, är det bara glesare och så eller mer fläckvis liksom? dvs. ser det jättemärkligt ut om man inte rakar bort allt hår mellan behandlingarna?

• Minsaga

Det ar sakert olika, men pa mig sa ser det bara glesare ut. Dert var en gang som det vaxte tillbaka bara pa en liten flack, men da hade jag vantat for kort tid inna jag tog en ny omgang sa det hade inte hunnit vaxa ut just dar. Sen sa behover man inte lata det vaxa ut helt heller, bara sa det precis syns.

Precis efter behandlingen sa sitter haren fortfarande kvar och faller sen av efter ett tag. Oftast av sig sjalv, men man kan skrubba bort dem ocksa. En del ar envisa, men det syns verkligen inte sa mycket. Jag tror inte du kommer se flackig ut och jag tycker sjalv inte det ser sa markligt ut pa mig i alla fall.

Svar på tråden permanent hårborttagning.