• gymflickan

myom 5 cm stor

Tjenixen alla ,jag har haft buksmärtor,illamående,feber ,trött,huvudvärk ,magont sen 30 maj ,riklliga menstrationer sen jag fick mensen och nu har de kommit fram till att jag har en myom som är 5 cm stor ,kirurgläkaren säger att de är den som gör ont på vänster sida av buken ,men medans gynekologen säger att man inte kan ha ont av en myom ,men jag har läst att man visst kan ha ont av myom. snälla hjälpmig , jag få ha 3-4 bindpr på mig fast jag äter cyklakapron . jag är bara 27 år , min träning har blivit lagd på hyllan

• Svar på tråden myom 5 cm stor
  • EmilOchCia

Hej!

Din stackare! Du kan visst ha ont av Myom, smärta är en utav primärsymtomen som visar sig vid ett myom. Dock så får de flesta inga symtom alls men när de dyker upp är det oftast smärtan. Kräv smärtstillande! Feber och illamåendet kan troligen vara en inflammation kring myomet när det lyckats vrida sig vid tillväxt. Ska du opereras snart? Kollar de ditt hb= blodvärde? Är det normalt? Kan vara därför du är trött å har huvudvärk. HÅLL UT, ta djupa andetag å prata om antiinflammatorisk medicin, kanske öka cyklokaprondosen å smärtstillande med kirurgen eller gynekologen. Jag håller tummarna för dig!

Svar på tråden myom 5 cm stor